/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Hive penge ud af turister
Fra : ingelein
Vist : 401 gange
50 point
Dato : 26-07-20 10:22

Ej, hvor usmagelig en formulering,
https://frdb.dk/artikel/vestkysten-vil-hive-flere-penge-ud-af-turisterne
Er det det Danmark vil være kendt for?
Med de mange danskere, der er blevet turister i eget land, er det endnu mere usmageligt.
I mine øjne er det fuld valuta , turister og vi andre skal have i stedet for at blive plukket. Nytænkning ville klæde turistbranchen.
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-20 13:10

"Usmagelig en formulering" men, vel ikke helt forkert...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-07-20 13:45

Nej, man kunne godt have udtrykt sig mere diplomatisk. For mig lyder det lidt i retning af : hit med pengene og skrub så hjem
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-20 14:00

Skønt det er meget op i tiden at forarges på andres vegne, kan man vel også lade være...

Den vigtigste årsag til at have turister rendende, er vel at liste deres penge op ad lommerne. Hvorfor dog pakke dette ind i pænere ord... Som med alt andet lever vi bedst af de penge andre lægger.

Accepteret svar
Fra : Rosa12

Modtaget 50 point
Dato : 26-07-20 17:12

Er i dag en branche som på den ene eller anden måde ikke forsøger at mer´sælge?

Alle brancher og firmaer skal tjene penge - det er lige som fidusen ved at have er firma

Isdamen der lige spørg, skal der guf eller drys på?

Tøjbutikken der spørg om man ikke lige skal have strømper eller en bluse til bukserne

Skobutikken der vil sælge forskellige pleje dele.

De store kæder bruger milioner på at lave butikspejle - det er ikke tilfældigt at du skal helt ind i butikken for at finde mælk.

og at man vil hæve det det gennemsnitlige beløb en turist lægger - er vel naturligt. Vi gider bare ikke hører at vi falder for deres "tricks"

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-07-20 17:59

Tænker at man kunne have skrevet det mere positivt, at man ønsker at turisterne lægger flere penge, fordi de får gode tilbud. Billedligt talt ser jeg en sælger hive i en person , så denne for at blive fri for vedkommende køber noget. Sådan lidt som gadesælgere man ikke kan ryste af sig. Journalister glemmer ofte at æske sig om med deres formuleringer ....... måske er jeg bare sart
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-07-20 18:03

Iøvrigt er priserne for madvarer jo betydeligt højere i DK end i DE. Momsen på fødevarer er kun 7 %.
Derfor slæber tyskerne alle madvarer med hjemmefra. ...... og danskere køber i grænsebutikkerne.
Ingelein

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-20 18:31

Hvorfor skal det skrives anderledes positivt? Det er da positivt at hive mønter hjem til landet.
Og hvis de har maden med hjemmefra, skal vi jo finde andre metoder.

Regnestykket er det samme, uanset hvordan vi sætter dette i tale.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-20 18:51

Glemte lige vigtigheden af at føle os krænket hver dag...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-07-20 18:53

Ok, det bliver vi ikke enige om. Har du været ude for at sælgere ligefrem hev i dag?
Ingeborg

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-20 19:03

Rosa12 har da fint beskrevet dagens sælgere....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-07-20 19:16

Det har rosa 12 fuldstændig ret i, så hendes svar accepterer jeg
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-07-20 19:17

Tak for svaret Rosa12.
Det var udtrykket - hive- jeg ikke brød mig om.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-20 19:25

Det er også vigtigt at føle sig krænket.. . Det skal man ikke glemme muligheden for.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-07-20 20:11

Er Benjamin nu krænket fordi jeg har accepteret Rosas svar? Jeg er ikke krænket, men forarget over det platte sprog der nu hersker hos flere journalister.
Ingelein