/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Værdien af danske kroner?
Fra : ingelein
Vist : 391 gange
50 point
Dato : 21-07-20 09:43

Jeg er snart træt af at læse sommerens historier om at turistbranchen melder om fulde huse, men at man savner hollændere , tyskere, svenskere og nordmænd . I stedet for er stederne fyldt op med danskere, så hvad klager turistbranchen over?
Hvad er der forkert ved de danske kroner, som ellers ville være havnet i sydlige himmelstrøg? Det må da gå nogenlunde lige op. Priserne for leje etc. går jeg ud fra er ens for alle uanset nationalitet. Desuden ved jeg at tyskere og hollændere har alle madvarer med hjemmefra, fordi det er langt dyrere i DK. I mine øjne er det måske souvenir butikkerne der går glip af nogle indtægter fordi varelageret er baseret på udlændinge.
Jeg synes det er fint at vi danske får øjnene op for Danmark, for når udlændinge kan synes så godt om det, hvorfor kan vi så ikke?
Ps. Jeg har aldrig fløjet eller brunet rumpen og drukket mig i hegnet udenlands.
Ingelein

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-07-20 10:04

Det var da et godt spørgsmål Ingelein.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-07-20 10:42

Nordmændene bruger rigtigt mange penge.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-07-20 13:10

Det gør danskere vel også? I ferien er vi vel alle mere spendable? Måske er vi mere tilbageholdende med restaurantbesøg, men køber til gengæld flere luksusvarer til måltiderne.
Ingelein

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 22-07-20 13:37

Fremmed Valuta luner mere i pengekassen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-07-20 19:59

Penge ud af landet er vel et minus?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 50 point
Dato : 22-07-20 21:34

Ja, når danskerne rejser ud

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-07-20 00:03

Fremmed Valuta er som regel bedre end Dansk, men tag da til Anholt? og køb en is.
Rent tab for alle.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-07-20 08:02

Sarkasme eller hvad? Jeg vil rigtig gerne til Anholt, Læsø, Samsø, Lyø og alle de andre sydfynske øer, som jeg har besøgt da vi havde sejlbåd.
Ingelein

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 27-08-20 13:28

"Så hvad klager turistbranchen over?"
Tivoli for eksempel klager over, at de ikke længere på pakke haven med gæsterne som sild i tønde.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-08-20 17:23

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-08-20 17:23

Turisme til de varme lande = penge ud - corona ind ---

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-08-20 17:28

Tak for point