/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Lejebolig
Fra : omahexen
Vist : 433 gange
200 point
Dato : 09-07-20 09:41

Hvis man bor til leje i et rækkehus,skal man så også ,udover vandforbrug,også betale til stikledning m.m. ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-07-20 10:24

Sidstnævnte bør være en del af lejen.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 09-07-20 11:46

DET KOMMER AN PÅ OM DER STÅR I DIN LEJEKONTRAKT, AT DU HAR UDVENDIG VEDLIGEHOLDELSE.

HVIS IKKE, MÅ DET VÆRE UDLEJER DER SKAL BETALE TIL STIKLEDNINGEN.

MVH AG112

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-20 16:26

Hvis elselskabet (transmiisionsselskabet) ejer stikledningen, er leje af den en del af elprisen.

Oprindelig ejede de forskellige ejendomme selv deres stikledning, og måtte betale for installationen og eventulle udbedring af skader på den.
I begyndelse n af dette årti blev mange lokket til at overdrage stikledningen til elselskabet. Derfor må de nu betale leje af den ledning, som engang var deres egen.

Det er et spørgsmål om lejekontrakten, om man kan vælte denne leje over på en boliglejer. Det er ikke en ærlig del af elprisen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-07-20 16:29

Der "tales" om vandforbrug IKKE elforbrug.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 09-07-20 23:34
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-07-20 23:49

Lejer betaler enten på den ene eller den anden måde, da udlejer jo ikke ønsker at forære noget væk...

Så alle udgifter betales af udlejer. Der er dog en forskel på hvordan de enkelte udgifter afregnes, men det står i din lejekontrakt, som du skrev under på da du flyttede ind...

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 10-07-20 09:58

Kort og godt NEJ.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 11-07-20 12:33

Helt sikkert ikke, det er en fast installation, som er en del af lejen. Du skal betale forbruget.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-07-20 12:37

Sjovt med alle de Ikke udsagn...

Udlejer dækker alle omkostninger ind via lejeindtægt. Derved er der kun udlejer til at betale alt.

Det er kun et spørgsmål om hvordan dette opgøres på afregning.

Så i sidste ende betaler lejer, alle udgifter.

Men hvis det er tvivl så meld dig ind i LLO, og lad dem kigge på din husleje. Og selvfølgelig er LLO heller ikke gratis.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 13-07-20 10:10

Tak for svaret katekismus.