/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Thias Christensen to Stifsøn
Fra : 2601
Vist : 232 gange
500 point
Dato : 25-06-20 16:31

Jeg søger efter Thias Christensen to Stifsøner i FT 1801.

Da Thias Christensen bliver gift 2 gang den 03 okt 1813 i Jystrup Kirke, Jystrup Sogn, Ringsted Herred, Sorø Amt står der:

D. 3 oct. blev Indsidder Thias Christe(n)sen af Hobolden*,
og Pigen Inger Olsdatter fra Egerup i Bringstrup Sogn
ægteviede efter foregaaende Lysning i Walsølille
Kirke; Forloverne, som bevidnede at intet lovstridigt
var i dette Ægteskab ved begge Mandens Stifsønner
Christian C.C.S. Christiansen og Friderik F.C.S. Christiansen
Gaardmand i Svalmstrup Gmd. i Egerup
Jystrup Kirkebog side 652 nr. 4, højre spalte . Opslag 287, Enesteministerialbog 1748-1814.

* Hobolden hedder nu Hoppeolden og ligger i Valsølille sogn.

Jeg har fundet Ellen Jensdatter ene dreng Christian Christiansen født ca 1769 og konfirmeret:

"
Dca Qvasimodog.* confirmeredes i Jyd-
strup Kirke:
Nr. 9 Christian Christiansen, Thias Chri-
stensens Stifsøn i Skulte Huset.
Valsølille Kirkebog side 763 nr. 9/1783. Opslag 294, Enesteministerialbog 1748-1814.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119639#152271,25338657
"

menes jeg ikke har fundet Friderik Christiansen født eller konfirmeret.

Da jeg gerne ville finde ud af hvem Ellen Jensdatter er blevet gift med ville jeg gerne finde de to drenge i Folketælling 1801 eller senere.

Friderik Christiansen: I 1813 var han Gaardmand i Egerup, Boeslunde Sogn, Slagelse Herred, Sorø Amt. og
Christian Christiansen født ca. 1769 og I 1813 var han Gaardejer i Svalmstrup, Valsølille Sogn.

Jeg har søgt efter dem degge uden at finde dem døde eller i Folketælling

Nogle der kender noget til dem??

På forhånd tak for et hver sport af dem.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-06-20 21:56

Har du prøvet www.ancestry.se spom jeg brute for at finde den sidste du spurgt om?

Der ligger en vejledning i at bruge den side hos Danske Slægtsforskere.

Så er der jo også www.danishfamilysearch.dk

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-06-20 12:22

Til Bille1948.

Først tak fordi du igen forsøger at hjælpe mig.

Nej jeg hat ikke brugt nogle af de to tjenerste. Jeg har brugt dem i "gamle dage" inden de blev ændrede men nu efter en hjerneblødning kan jeg ikke finde ud af det.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-06-20 15:00

Danske Kirkebøger frem til 1918 er udarbejdet i samarbejde med Statens Arkiver, og dataene bliver i løbet af i år lagt på DDA, hvor der kan søges i bl.a. transcriberede FTér.

Overflytningen af disse data har dog den ulemper, at der ikke kommer direkte opslag til kirkebogs siden, som der er nu på www.ancestry.se men så bliver den nok nemmere at bruge.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-06-20 16:20

Til Bille1948

Jeg har nu fundet hvor Ellen Jensdatter bliver gift med This og er ved at tyde hvad Ellens afdøde mand hed.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 26-06-20 22:07

Ellen Jens Datter første mand hed Christian Christiansen.

Hun bliver gift 31 oktober 1773 og trolovet 1 maj 1773.

Med venlig hilsen.

PS, Jeg har ikke fundet ham død endnu.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-06-20 22:38

Men du gør da gode fremskridt.

Som du allerede ved, så er slægtsforskning i høj grad et spørgsmål om tålmodighed.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-06-20 10:27

Til Bille1948.

Mange tak for dine opmuntrende ord, håber at det hjælper.

Med venlig hilsen.