/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Skjult netværk - HUAWEI router
Fra : Hhanne96
Vist : 320 gange
50 point
Dato : 08-06-20 02:08

Er der nogen, der kan hjælpe med at lave et skjult netværk på en HUAWEI router?

Jeg troede, at jeg skulle logge på routeren via internettet og ind under WLAN under Grundlæggende indstillinger og deaktivere https://imgur.com/a/JBGvEQq

Det var ikke der, fordi så kan jeg hverken se routeren eller logge på den selv efterfølgende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-20 09:14

Du bør kunne tilgå din router via den ipadresse din udbyder har tildelt...........men uden fast ip hos udbyderen kan det blive svært.

Fra en computer tilsluttet dit lokale netværk (LAN) bør du kunne komme ind.

Der findes i flere forskellige standard IP-adresser, men de to hyppigste er 192.168.0.1 og 192.168.1.1. Hvis det skulle ske, at ingen af disse to nævnte IP-adresser virker, så skal du prøve at kigge i den manual, som du fik med, sammen med routeren router – ellers prøv at Google modelnummeret på din router og se om du kan finde dens “standard IP adress”..

Kommentar
Fra : Hhanne96

Dato : 08-06-20 09:43

Jeg kan godt komme ind via computeren på mit lokale LAN, men jeg ved ikke, hvad jeg skal ændre i Indstillinger, når jeg er kommet derind.

Billedet jeg vedhæftede er fra efter jeg er logget ind med http://192.168.8.1/html/home.html, det link er fast for mig og vist en adresse, som HUAWEI ofte bruger.

Omkring fast ip-adresse, hvad er det ?

I egenskaber på routeren kan jeg vælge jeg henholdsvis slå "Tilfældige hardwareadresser" henholdsvis TIL, FRA og skift dagligt samt under IP-indstillinger slå IP-tildeling til henholdsvis Automatisk (DHCP) eller manuel. Alternativt er fast ipadresse noget, som tildeles fra teleudbyderen eller noget helt tredje ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-20 12:14

Hvad at resette routeren til fabriksindstillinger? Der er en lille knap bagpå, du kan trykke ind i 10 sekunder med enden af en clips.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-06-20 12:51

Du skal finde det sted hvor der står skjul SSID...
Det er den indstilling der viser om det er skjult eller synligt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-20 13:17

Hvis du vil have hjælp må du opgive hvad din router model hedder -. Huawei er jo bare et firmamærke, som har adskillige modeller.
Tilgår du den via Wifi eller med et kabel til din computer.
Endendelig må du nærmere forklare, hvad dum, ener med et skjult netværk.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-06-20 13:29

IP-tildeling til henholdsvis Automatisk (DHCP)

Den skal stå på AUTO hvis ikke du betaler for at have fast IP, eller andet lignende gratis.

IP adressen bliver som regel fornyet hver gang du starter din pc/ Router.

Kommentar
Fra : Hhanne96

Dato : 08-06-20 17:16

Bille1948

Hvorfor mener du, at jeg skal reset routeren til fabriksindstillinger mig bekendt er fabriksindstillingerne ikke et "skjult" netværk.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-06-20 17:18

Find feltet med SSID, det står sammen med det navn som netværk har, når du forbinder til router.
Så er dit problem løst.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-06-20 17:19

Det du har taget billede af WLAN er blot der hvor du tænder og slukke for det trådløse netværk.

Kommentar
Fra : Hhanne96

Dato : 08-06-20 17:23

Benjamin.Hansen

Jeg kan ikke finde et sted i opsætningen, hvor der står skjul SSID. Det er muligvis, fordi jeg har overset det, fordi der er mange forskellige opsætnings muligheder, når jeg er tilsluttet mit lokale LAN

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-06-20 17:25

Så ville du være på et punkt, hvor du vidste, hvor du var.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-06-20 17:27

Kan du under WLAN indstillinger finde feltet, hvor der står det navn som dit netværk viser sig med på din PC?

Når du finder dette, er felt med skjul SSID (netværksnavn) meget tæt på.

Kommentar
Fra : Hhanne96

Dato : 08-06-20 17:32

transor

Jeg troede, at indstillings mulighederne var ens for HUAWEI modeller, når jeg var logget ind via mit LAN, fordi sådan har oplevet det med de HUEWAI, som jeg har haft, men det er nok tilfældigt.

Aktuelt er det en Huawei E5577, som jeg logger på trådløst.

Kommentar
Fra : Hhanne96

Dato : 08-06-20 18:15

Benjamin.Hansen

Udfra din beskrivelse er det der, hvor der står "Udsendelse af SSID:" som lige nu står, som aktiv, men kan deaktiveres. Der er anført en note "Bemærk: Hvis SSID broadcast er deaktiveret, skal du indtaste et gyldigt SSID for at oprette forbindelse til et Wi-Fi-netværk. Se Hjælp, hvis du ønsker yderligere oplysninger."

Er det korrekt ?

Kommentar
Fra : Hhanne96

Dato : 08-06-20 18:20

abbaba

Kan jeg ikke selv gøre min IP-adresse fast ved indstilling ? og hvad skal fordelen ved fast IP-adresse være ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-06-20 18:23

Hvis du deaktiver udsendelse af SSID - (netværksnavn)

Skal du selv indtaste dette korrekt når du forbinder til netværk igen, da det jo ikke mere bliver vist.

Så skal du på din PC tilføje netværk selv med
- Navn
- Netværkskrypteringstype
- Kodeord.

Så det er ganske korrekt

Hvis du gør det forkert, lukker du dig selv ude, og kan kun komme på igen med kabel.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-06-20 18:25

På LAN-siden kan du godt låse IP adresse. Fordelen med låste eller statiske adresse på LAN siden er at dine enheder ikke slå om samme IP adresse, efter de har været i skærmsparre eller slumretilstand.

Den du får fra din udbyder har du ingen indflydelse på...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-20 18:56

Fast router ip fra udbyder
Fordel = altid fast ip til din router.
Ulempe = det er dyrere

Løs ip fra udbyder altså den ip du får udleveret ved start af router efter at være slukket.
Fordel = billigere og mulighed for at undgå drillepinde ude fra nettet
Ulempe = det er lidt svært at køre din computer som server men ellers ok

De fleste kører med "løs" IP

Som jeg har forstået det.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 08-06-20 19:48

Fast IP er vel kun for dem der bruger sin pc som server, og derfor skal bruge en konstant IP adresse,
Tror næppe der nogen fordel eller ulemper, og slet ikke noget normale brugere vil betale for, mener prisen er 30-50.- pr måned, og du skal snakke med din Net udbyder om det.

Kommentar
Fra : Hhanne96

Dato : 08-06-20 21:36

Benjamin.Hansen

Jeg går udfra, at du med navn mener SSID navnet, men hvad mener du med de to andre Netværkskrypteringstype og Kodeord. Er kodeordet er til det trådløse netværk eller er det kodeordet, som jeg logger ind til indstillingerne på http://192.168.8.1/html/home.html. Fordi de to kodeord er ikke ens hos mig. Hvad er Netværkskrypteringstypen ? Er det som også kaldes sikkerhedstilstand ? Ved mig står der WPA/WPA2-PSK.

Låsning af IP adresse på LAN-siden gøres det under Egenskaber for TCP/IPv4 ?, fordi så har jeg det allerede

Kommentar
Fra : Hhanne96

Dato : 08-06-20 21:37

abbaba

Enig, det er dumme penge at skulle betale, hvis det kan undgåes.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-06-20 22:38

Der er mange ting at lære krypteringstype og sikkerhedstilstand er det samme.

Låsning eller statisk ip-adresse på LAN side er at give dine enheder samme nummer hver gang de logger på.

Kode ordet til at logge ind på router med er selvfølgelig ikke nødvendigvis det samme som du vælger til din sikkerhed, når du logger på nettet og tilslutter dig trådløst.

Kommentar
Fra : Hhanne96

Dato : 08-06-20 23:45

Benjamin.Hansen

Nej, koderne behøves ikke at være ens, men hvilken type af kodeord omtaler du, når du skriver "Så skal du på din PC tilføje netværk selv med - Navn, - Netværkskrypteringstype og - Kodeord"

Jeg går udfra, at det er en kodeordstype, som jeg selv har valgt tidligere, som jeg skal indtaste for at undgå at blive lukket ude.