/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
pdf
Fra : kivi
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 07-06-20 08:42

office 2010 jeg mener jeg har kunne åbne en pdf i word men det kan jeg ikke nu da får jeg kun noget krims krams nogen gode råd

Kommentar
Fra : clou

Dato : 07-06-20 08:59

Når jeg åbner en PDF fil, hvor jeg gerne vil have teksten over i Word, så markerer og kopierer jeg teksten i PDF filen, åbner Word og indsætter så den kopierede tekst.

Man kan ikke åbne en PDF fil og redigere i den, med mindre man investerer i et program til formålet! Der er jo en årsag til, at noget bliver sendt som PDF fil!

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-20 09:42

Men med det gratis "libre office" kan man godt skille et pdf dokument ad - rette - gemme som pdf igen.
https://www.youtube.com/watch?v=yoW2jHoVdug

Er det et juridisk dokument, vil det ikke være lovligt at gemme med samme navn - men være dokumentfalsk.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-06-20 15:03
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-06-20 16:47

Mig bekendt har det aldrig været muliigt at åbne et pdf dokument i Word og redigere i det.
Der findes masser af programmer der kan konvertere en .pdf til word format, men min erfaring er at det bliver noget underligt noget med en masse tekstbokse, og hvis der er billeder/grafik i, bliver det endnu værre, med en blanding af tekst i bokse, og billeder i bokse.
Selv Adobe PDF writer kan ikke gøre det særlig pænt.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-20 16:51

Hvis jeg læser denen artikel rigtigt, kan et .pdf dokument faktisk åbnes i Word:

https://support.office.com/da-dk/article/%C3%A5bning-af-pdf-filer-i-word-1d1d2acc-afa0-46ef-891d-b76bcd83d9c8

Men der skal muligvis installeret et konverterings proram.

Reparer et Office program:
https://support.office.com/da-dk/article/reparere-et-office-program-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-06-20 07:08

https://www.online-convert.com/ kan konvertere utrolig mange filformater (også pdf til Word)
og er ganske aldeles freragende dertil...

Kommentar
Fra : netop

Dato : 08-06-20 07:09

Her har du et klikbart link... https://www.online-convert.com/

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 08-06-20 12:32

I acrobat kan du gemme et dokument som et word dokument.
Så kan du hente det ind i word.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-06-20 13:24

Med den ægte adobe acrobat (ikke den gratis reader) er det ikke noget problem at ændre et ægte pdf-dokument til word format. Men jeg har oplevet at folk bruger noget skrammel til at danne pdf-dokumenter. Så er der formelle fejl i dem, der forhindrer omdannelsen.
Endelig kan man ved dannelsen af pdfdokumentet låse det,så fremmede ikke kan behandle det.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 08-06-20 13:53

Tak for svaret Brassovitski.