/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Backup med Win - hvad så?
Fra : ingelein
Vist : 197 gange
100 point
Dato : 01-06-20 10:01

Hej
Jeg har taget back up - og kan se at der er taget back up, som fylder 308 GB på min 2 TB Intenso extern disk.
Jeg troede så at jeg umiddelbart kunne se filer osv. på den externe disk, men det lader til at back-uppen kun kan bruges til at gendanne? Er det rigtigt forstået?

Jeg vil gerne skabe mere plads på min PC og kunne tilgå filerne fra min INTENSO disk. Det er vist ikke sådan det fungerer.

Jeg vil gerne kunne tilgå alle mine billeder fra en extern disk. Er jeg så nødt til at KOPIERE dem over på disken? Jeg kunne bruge en anden extern til dette. Kan det anbefales?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-06-20 10:51

Hvis du vil kunne se - og bearbejde - filerne skal du kopiere dem over.

Backup programmer laver typisk deres eget filformat, og der gendanner du det hele.

Af smme grund kopierer jeg hele min HD over på ekstern HD ca. 1 gang om måneden.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-06-20 11:24

Aomei kan lave backup, som du så senere kan Mounte og se/ flytte samtlige filer.
Men hvis det bare er for at kopiere filer, så gør det manuelt.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-06-20 11:27

Til tider bruger jeg dette program som automatisk sørger for at kopiere de filer/ mapper jeg vil have kopieret, kan gøres med tidsplan.
https://www.goodsync.com/?gclid=EAIaIQobChMI3e793qXg6QIVQpSyCh0XpAm9EAAYASAAEgLOivD_BwE

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-06-20 11:27

Og det er gratis.