/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ejerskifte bil.
Fra : lukas2502
Vist : 319 gange
124 point
Dato : 31-05-20 07:35

Hvad skal jeg gøre i forbindelse med afmelding af bilen, forhandleren tager den med i bytte, og vil vel sælge den videre?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 31-05-20 08:07

Melde til din forsikring.

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 134 point
Dato : 31-05-20 08:10

Fra "skat.dk"
Den nye ejer skal omregistrere køretøjet inden tre uger. Hvis det ikke sker, kan du bede os om at afmelde det:

Log på TastSelv Borger.
Vælg Kontakt og derefter Skriv til os.
Vælg Bil og motor, derefter Registrering/nummerplader og derefter Afmeld køretøj.
Skriv din besked og vedhæft en slutseddel.
Skriv dit telefonnummer og vælg eventuelt et tidspunkt, hvor vi kan ringe dig op.
Tryk Send.
En slutseddel skal indeholde:

Salgsdato
Sælgers navn
Købers navn og adresse
Købers fødselsdato (valgfri)
Købers kørekortnummer (valgfri)
Sælgers og købers underskrifter
Køretøjets stelnummer og mærke eller registreringsnummer
Du kan også afmelde køretøjet i en af vores fire motorekspeditioner. Medbring en slutseddel. Har du ikke en slutseddel, regner vi fristen, fra vi modtager din anmodning.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 31-05-20 17:31

Tak for svaret myg.