/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
Leder
Fra : sdam
Vist : 174 gange
100 point
Dato : 27-05-20 12:30

Kort og godt: Kan en leder være ansat på timelønsbasis, og stadigvæk have retten til at ansætte og afskedige en medarbejder (ledelsesretten))

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-05-20 13:32

Hvad har de to ting med hinanden at gøre, det er vel 'Firmaet' som bestemmer hvilke beføjelser deres ansatte leder har???

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-05-20 13:38

Spurgt på en anden måde!
Kan en timelønnet medarbejder være ansat som, og have status som leder med efterfølgende ledelselsrettigheder?
Det man oftest misforstår lidt er, at en leder skal være funktionær og månedslønnet....

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-05-20 17:18

Citat
Det man oftest misforstår lidt er, at en leder skal være funktionær og månedslønnet....

Hvem misforstår det?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-05-20 17:25

Citat
Kort og godt: Kan en leder være ansat på timelønsbasis, og stadigvæk have retten til at ansætte og afskedige en medarbejder (ledelsesretten))

Hvad er helt eksakt problematikken her?

Hvis jeg har et firma og ansætter en person til at være leder,
er der vel ikke noget problem i hvordan han er aflønnet...?
Eller hvad?

Hvis han er en god leder for mine øvrige ansatte,
rager det vel ikke nogen hvordan jeg aflønner ham...?
Eller hvad?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-05-20 17:50

Det det hele drejer sig om er, organisations forhold vedr. fagforeninger - om man har en funktionærstilling!.
Jeg har styr på det nu....

Kommentar
Fra : netop

Dato : 28-05-20 00:25

Vil du løfte sløret for dit mysterium som du angiveligt har styr på nu?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 28-05-20 09:54

En funktionær kan/må ikke være timelønnet!

Annuller spørgsmålet
Fra : sdam

Dato : 28-05-20 09:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål