/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Faneblade forsvinder
Fra : sdam
Vist : 334 gange
200 point
Dato : 27-05-20 11:24

Når man fastgør foretrukne sider øverst på browserskærmen og lukker computeren ned, hvorefter der lukkes op for computeren igen, er alle de gemte faneblade bare værk fra browseren (startskærmen)!
Hvorfor forsvinder de helt væk, og skal genoprettes igen? Kan godt finde de gemte faneblade, men det er træls at man tilbage for at finde dem igen, hver gang computeren lukkes ned.
Til orientering, så kan der gå uger mellem disse særheder hvor de pludselig opstår igen!

En helt andet "problem er, at skærmindstillingen (størrelsen) automatisk ændre sig til mindre ikoner på "skrivebordet" samtidig med at fanebladene skal genskabes. Hvad sker der egentlig...?
Er med på, at jeg altid kan genskabe systemet, men det løser jo ikke problemet med ovenstående...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-20 11:33

Hvilken browser?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-05-20 11:39

Chrome

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-20 11:49

Klik på de 3 lodrette prikker ovre til højre, klik på Udseenden, scroll ned til Ved opstart, sæt prik i Fortsæt hvor du slap.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-05-20 12:02

Nu skriver du "klik på Udseeden", hvilken jo nok er en forskrivelse, men noget lignende kan jeg altså ikke finde inde under de 3 lodrette prikker øverst i højre hjørne! Du er nødsaget til at prøve igen.....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-20 12:09

Udseende står ovre til venstre i linie 4.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-05-20 12:23

På den 4. linie, står der på min skærm "historik"Jeg forudsætter, at vi er samme sted, hvor det vindue der nu åbner, når man trykker på de 3 lodrette prikker (HØJRE side øverste hjørne), kommer der en stribe af muligheder nedad startende med "Ny fane, dernæst Nyt vindue osv." Der står efterfølgende ikke noget omkring udseende.....
Kan vi blive enige om det?
Det er nok mig der er "fatsvag", men jeg kan bare ikke finde det du prøver at fortælle mig....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-20 12:29

Glemte du skal trykke på Indstillinger, når du har klikket på de 3 prikker - sorry.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-05-20 13:07

Den stod faktisk med "prikket" i "Fortsæt hvor du slap"!!!
Indtil videre må jeg vist melde pas, men tak for hjælpen alligevel

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-05-20 16:28

Den stod faktisk med "prikket" i "Fortsæt hvor du slap"!!!
Indtil videre må jeg vist melde pas, men tak for hjælpen alligevel

Du skal lige en linie ned og sætte hak ved
Åbn en bestemt side eller en række sider

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 27-05-20 17:09

Tak for det - "abbaba"

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-20 18:35

Hos mig er der kun hak i Fortsæt, hvor du slap, og det virker.

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 200 point
Dato : 11-06-20 19:10

Op på de 3 prikker (til højre på værktøjslinien) - vælg Indstillinger - I venstre side vælger du: Ved Start - Scroll ned til du finder muligheden: Fortsæt der, hvor du stoppede, og sæt så flueben i muligheden!

Clou

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 14-07-20 11:28

Tak for svaret clou.