/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
installere ældre program
Fra : Sønder
Vist : 484 gange
200 point
Dato : 25-05-20 23:32

Jeg skal installere LIDLs Silvercrest negativscanner på min ny laptop. Alt går vel indtil den siger: Vil du tillade at bla bla bla laver ændringer på din Pc? Når jeg siger ja, blinker den kort og siger: installeringen er udført. Men det er den ikke. Jeg har Kaspersky total security, kan det være den, der kommer i vejen, eller hvad??

Kommentar
Fra : netop

Dato : 25-05-20 23:56

Det er sikkert 'eller hvad' - du må jo prøve at slå Kaspersky fra og så se om det er den der blokerer...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-20 09:24

Prøv at højreklikke på installationsfilen og Kør som administrator?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 26-05-20 09:37

tedd: virkede desværre ikke, men et godt forslag

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-20 10:17

Så prøv at gå ind under Windows Sikkerhed>Apps og browserstyring og se om der skal slås noget blokering fra?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-05-20 11:28

Er du sikker på driveren er kompatibel med dit styresystem?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 26-05-20 14:45

Jeg ved ikke hvad jeg gjorde, men det ser ud til være lykkedes at få det installeret.
Men nu er der et nyt problem: Hvis ikke jeg nægter det indbyggede kamera adgang, kan jeg ikke vælge mellem "s/h" - farve og dias. Det gør jeg så og vælger DIAS. Så langt så godt. Men når jeg så trykker SCAN, sker der ikke andet end at valgmuligheden ( farve/dias forsvinder og den går i sort.
Er der nogen af jer, der faktisk kender/har programmet?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-05-20 16:46

Så spørger jeg lige igen. Er du sikker på driveren passer til dit styresystem?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 27-05-20 07:14

@brassovitski: Ved det ikke - hvilken driver? Hvordan tjekker jeg det?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-05-20 11:06

Du har vel en CD/DVD, med programmet der hører til scanneren? Hvis der ikke står Windows 10 på, og du kører Windows 10, skal du søge online om der findes en opdateret driver.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-05-20 11:27

Prøv at downloade og kør Silvercrest driver update utility her
https://scan.driverguide.com/scan.php

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 28-05-20 11:17

Brassovitski og tedd: Har lige prøvet begge jeres forslag (som førte til samme download) men virker stadig ikke. @tedd: Er det nødvendigt at aktivere og betale for det?
Den reagerer slet ikke på scanneren, når jeg putter den i usb-indgangen

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 28-05-20 11:21

PS. -men powerlampen lyser på scanneren

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-05-20 15:35

Noget eksternt udstyr, må ikke kobles til før softwaren er installeret og giver besked, om at nu må man koble udstyret til. F. eks. Canon scannere, printere osv. skal følge denne procedure, for at udstyret genkendes korrekt. Hvis det forholder sig sådam med scanneren, skal du koble den fra, afinstallere softwaren komplet, genstarte PC'n og installere softwaren forfra.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-05-20 15:42

Det ser ud til på nettet at man skal bruge en licens nøgle, for at kunne bruge programmet. VNMRU7-T2E4DKJ49K-T7XLWSQN
Det vil jeg så mene ikke skulle være nødvendigt. Hvad er type betegnelsen på scanneren, måske SND 3600?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-05-20 15:48

Læs dette link: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-hardware/negative-scanner-arcsoft-fails-on-win10/ffa54ff0-acc8-470d-b3a6-cb8901d9e874
Det er nok ikke scanneren der er problemet, men softwaren.
Arc soft er mig bekendt et fotobehandlingprogram.
Hvis du i søgefeltet ved siden af windows ikonet, skriver printere, kommer der et link til printere og scannere, er din scanner med på listen der?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-05-20 15:58

Hvis du skal betale for at downloade en driver, så beklager jeg meget at have oplyst linket. Jeg checkede ikke selve linket, hvad jeg nok burde have gjort

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-05-20 15:59

Utroligt at Lidl sælger sådan et produkt forøvrigt

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 28-05-20 15:59

Når jeg f.eks. åbner Paint.net (Fotobehandlingsprogram) og vælger filer, hent, er der en mulighed for at hente fra kamera eller scanner.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 28-05-20 19:19

Nu har jeg prøvet alle jeres udmærkede forslag og der sker stadig kun det samme: ingenting
Det er en Negative Digitiser SND 3600 B1
jeg tror, jeg opgiver

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 28-05-20 19:20

PS. Jeg har også prøvet at scanne via Photoshop - forgæves

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 04-06-20 16:42

Tak for svaret Brassovitski og tass. Selv om det ikke virkede

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 04-06-20 16:43

Undskyld, jeg mente tedd