/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Billeder - fuld skærm.
Fra : Mosebaek
Vist : 334 gange
200 point
Dato : 21-05-20 18:55

HP Pavilion Notebook. Model: 17-g 162no. Windows 10-version 1909.

Jeg fik for en måneds tid siden opgraderet min Win10 fra 15?? til ver. 1909.

Siden har jeg oplevet dette fænomen, at når jeg taster fuld skærm (dobbelt pile neders /højre),
lyser skærmen en hel del ekstra op. Det er sådan set dejlig nok. Men jeg har aldrig oplevet der før. Klikker jeg på normal størrelse, går lyset igen ned på normal niveau.

Er det normal ?? Er det skadeligt for komputer, på nogen måde ??

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-05-20 18:58

Øhh....det er når jeg ser billeder over Stifinder. Ikke på websider, eller andre steder.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-05-20 20:19

Det må være det program du ser billeder i der gør udslaget...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-05-20 22:50

Tror det har noget med strømbesparelse at gøre, har oplevet det på mine telefoner.
Også mit tv laver den slags numre...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-20 11:26

Citat
Det må være det program du ser billeder i der gør udslaget...

Det er den "normale" > Win10 > Stifinder > Billede mappen.

Citat
Tror det har noget med strømbesparelse at gøre,

Jeg har set på alt, der har med strøm og skærm at gøre.... gennemtrevlet "System".

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 23-05-20 12:03

Citat
Siden har jeg oplevet dette fænomen, at når jeg taster fuld skærm (dobbelt pile neders /højre),

Hvilke dobbelt pile er der her tale om?

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 200 point
Dato : 23-05-20 12:04

der er noget fuldskærmsvisning i menuen i venstre side...

https://support.microsoft.com/da-dk/help/17179/windows-10-make-start-full-screen

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 23-05-20 12:22

Jeg oplever det samme.
Jeg synes det sker flere steder, Jeg har også undret mig,men jeg har ingen forklaring. Jeg har bare affundet mig med det.
har også en HP Pavilion notebook.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-20 14:25

Dem der oplever dette fænomen, skulle vel ikke have en HP med dual grafikkort?
Spørger bare, da et skift fra det ene kort til det andet sandsynligvis vil kunne udløse det i oplever.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-20 14:37

Citat
Hvilke dobbelt pile er der her tale om?

To (dobbelt) pile i nederste højre hjørne. De står i en 45 gr. vinkel. Altså når fuldskærm er på.
Som jeg før har nævnt, er det ingen gene, snarere tværtom.
Jeg tænker på, om det er for hårdt ved system/skærm. Der må jo komme mere spænding på systemet, når den lyser ekstra op.

Citat
Jeg oplever det samme.

Kunne tyde på, at det er kendt på denne type HP pc`er.

M.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-20 14:45

Jeg har lige tjekke på 2 forskellige Lenovo bærbare, en HP stationær, en Dell stationær, alle opdateret til nyeste Windows 10 version, ingen af dem opfører sig som beskrevet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-20 14:46

PS de 2 er Windows 10 Home, og de 2 andre Windows 10 Pro.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 23-05-20 16:54

Det jeg tænker på er noget i stil med dette
https://consumer.huawei.com/dk/support/content/da-dk00410354/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-20 19:35

Det kan evt. være nogget med strømstyring, alt omkring netoning af skærm, dvale, hybernate, osv. i strømstyring retter jeg altid til de samme værdier for 'På batteri', som de står for med strøm, det passer så ikke helt, da jeg sætter alt til maximum, nedtoning, dvale til 9999 minutter osv.

Gå ned i søgefeltet ved siden af Windows ikonet, skriv strøm, så kommer der en mulighed for at vælge "Indstillinger for strømstyring og slumretilstand', klik på genvejen og start indstillinger.
Sæt de 4 indstillinger der dukker op til 'Aldrig', klik på linket 'Flere indstillinger for strømstyring', i det nye vindue, vælg 'Indstillinger' for den aktive plan, muligvis er der kun en.

De 4 indstillinger der dukker op sætter du til 'Aldrig',

Klik så på linket 'Skift avancerede strømstyringsindstillinger', sæt følgende til aldrig eller 9999 minutter, alt efter hvilken mulighede der er:
Sluk harddisken efter 9999 minutter
Indstillinger for trådløst netværkskort, Maximum tilstand. for begge.
Slumring efter, sæt begge til 'Aldrig'
Tillad hybrid slumring, slå fra
Graphics settings, Maximum performence.
Skærm, Sluk efter, sæt begge til aldrig.

Iøvrigt kan Windows gøres noget hurtigere ved at slå en masse unødig animation og stads fra, men det er en anden sag.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-20 23:51

Meget mystisk. Her i formiddags, da jeg tændte pcen, var lysstyrken igen normal.
Om jeg har ramt noget "rigtigt", ved et rent "uheld", aner jeg ikke. Men jeg afprøver det lige igen i morgen.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-20 18:42

Tak for svaret netop. Jeg tror det er i dit link, "det ligger":
Citat
der er noget fuldskærmsvisning i menuen i venstre side...

Tak til alle for input.

M.