/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Huuuurrraaaa.
Fra : kenwood
Vist : 189 gange
50 point
Dato : 21-05-20 09:50

for den nye kattelov, lad os så få aflivet alle de katte der bare strejfer rundt.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 21-05-20 12:18

Og hvad var spørgsmålet så desangående?

Jeg kan da for så vidt kun være enig - mange af de løsgående katte er jo nogle sørgelige skæbner...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 21-05-20 19:21

Om gård/katte bliver mærket på den ene eller anden måde, forhindrer ikke katte i at formere sig.
Mennesker kan stadig hente gratis umærkede katte.
Eneste fordel er at dem der mærker deres katte er ansvarlige mennesker der passer på deres kat og ikke som andre bare efterlader dem i en papkasse og lader andre om at tage sig af dem.
For mig at se er det bare endnu en måde at opkræve Skat

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-05-20 10:26

Og hvis så katteejerne overholdt loven, der påbyder dem at holde katten på egen grund, var vi andre jo fri for at have kattelort overalt.
Det er ret ulækkert når robotklipperen skal have skiftet eller renset klinger, og de så er smurt ind i lort.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 23-05-20 10:48

Ja, det burde være lovligt at skyde dem hvis de kommer på privat grund !

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-20 11:18

Citat
Ja, det burde være lovligt at skyde dem hvis de kommer på privat grund !

Lidt samme problem, med hunde / ejere. Jeg har set masser af gange, at folk kommer snigende langs med et hæk. Kigger lidt rundt, for så at se uskyldig ud, mens Fido lige vender bagenden ind under et hæk. Jeg har været heldig enkelte gange lige nå at råbe: Du glemte vist lige posen.
Hold kæft et blik, man bliver tilsendt. (Hække står jo også, for det meste, på privat grund).

M.