/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
flashe T28 - sw fjernet (død)
Fra : lyngeled
Vist : 354 gange
100 point
Dato : 18-12-01 14:55

Hej
Jeg har et problem, det virker som om at programmet (ATx V2.2) slettede EEprommen og så ikke kunne finde en at lægge op (det er måske helt forkert opfattet jeg er lidt i tvivl) - Programmet sagde ihertfald til sidst : Image File Not Exist! og så kom den ikke videre.
Men jeg har prøvet at flashe telefonen igen med en .sbn fil jeg har hentet, men programmet som skal flashe siger : Press <NO> for short time! , og programmet siger "Time Out!" , selvom der trykkes på No.
Hvordan lægger man ny sw ind når den har fået slettet den - hvorfor reagerer flash programmerne ikke når der trykkes på No?

mvh Lars

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-12-01 22:36

Hej

Det er en Ericson T28 du snakker om, ikke? Hvad hjælper det at flashe den?

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : lyngeled

Dato : 18-12-01 22:44

Det er en t28. Jeg mener at der indlæses sw igen, da programmet skrev at den var igang med at slette eeprommen. Jeg VED jo ikke hvad der skal til for at ordne den, men har du et forslag ( :) )...

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-12-01 23:43

Jeg må først sige at jeg ikke har rodet med at flashe telefoner.
Men jeg ved da lidt om eepromer.
Man kan ikke programmere oveni dem (hvis det er det du mener), de skal først slettes.
Er der ikke en eller anden guide med til det prog?

Kommentar
Fra : lyngeled

Dato : 19-12-01 01:25

Der er ikke nogen rigtigt guide til det. Men jeg fandt ud nu at det den sagde var: "Erase Flash Memory Before Programming" og ikke eeprom - jeg har rodet lidt rundt i begreberne. Så det er nok sådan som jeg troede før at den slettede flash hukommelsen - uden at læse en ny ind igen. Jeg har så ikke lykkedes at gøre det selv bagefter. Kablet jeg brugte er et alm. F/M bus kabel.

Kommentar
Fra : lyngeled

Dato : 19-12-01 11:39

Nu lykkedes det at få kontakt med telefonen. Den havde ligget en nat (jeg ved ikke om det har nogen betydning) og connectede den med ATx 2.2 (det var det med at man skulle trykke på No på telefonen som den ellers ikke reagerede på igår). Men programmet kan ikke flashe den rigtigt så længere kom jeg ikke. Men efter at have connected den en række gange så gik det ikke længere igen - som om at telefonens rutine låste (som den sikkert havde gjort igår).

Kommentar
Fra : lyngeled

Dato : 19-12-01 12:25

ahm, jeg tror jeg ved hvad det umiddelbare problem er nu - batteriet er fladt. Det kan forklare at jeg kunne få kontakt igen efter en lang pause - og at det kort tid efter ikke kunne lade sig gøre igen. Jeg må evt. købe en bordlader først.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-12-01 13:14

Hej lyngeled

Dejligt at blive opdateret.
Hvor har du fundet flash filen, og hvad gør den?

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : lyngeled

Dato : 19-12-01 13:40

:)
Jeg mener alle de små programmer og filer er hentet fra: mobile.box.sk (som idag ikke ser ud til at fås frem) eller evt. nogle af de danske sitets.

Det program jeg brugte er: ATx V.2.2 som skulle være lavet til bl.a. T28. Det fremgår ikke at der skal bruges en seperat flashfil, men det ser ud til at den mangler en fil undervejs, ("Image File Not Exist!"). Måske en backup af sw fra telefonen.

Jeg har bagefter prøvet et flasher program med en flashfil (mobile.box.sk) men ingen kontakt til telefon, måske igen pga batteri fladt.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-12-01 17:47

Jammen ----Hvorfor vil du Flashe din Mobil ??? Hvad gør det godt for ????

?:?:?-)Parkens

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-12-01 19:36

Aha --nu har jeg fundet din side :
http://www.mobile.box.sk/manufacturer.php3?newsprj=ericsson
Er du sikker på, det er den rigtige fil ?? Der er jo mange at vælge imellem.

Kommentar
Fra : lyngeled

Dato : 19-12-01 23:47

I virkeligheden skulle programmet låse telefonen op. Det ville det åbenbart gøre ved at fjerne software'n fra telefonen, og vel læse nyt ind igen som fixede låsen op.... på en eller anden måde. Men den nåede vist ikke så langt, så jeg vil flashe nyt sw ind igen.

der er vist kun en flash fil (og en eeprom) (men nu er mit batteri med sikkerhed fladt)

Kommentar
Fra : lyngeled

Dato : 09-01-02 21:07

JUUUhUUuuuUUU!!! :)
Nu blev det rigtigt!
Jeg købte den bordlader og fik batteriet ladet op (på den ekstra plads bagved). Så ind i telefonen og teste om programmet ATx 2.2 igen kunne connect'e - det gjorde den, så prøvede jeg at klikke på 2 knapper - flash 1 og flash 2 det kørte den igennem, men telefonen viste stadig ingen livstegn, så prøvede jeg knappen "Flash phone" i programmet ATR 5.3 - som alle siger er bedst til at unlocke, og det så rigtigt ud - det tog dejligt langt tid (det virkede som om der skete noget!) - og ... så tændte telefonen pludselig helt som normalt - alle ting i hukommelserne var der stadig, selv seneste opkaldte numre! - telefonen kan ikke have været så langt væk (ikke helt slettet). Det eneste jeg skulle var at stille uret igen.

Men nu mener jeg at kunne forstå hvad der gik galt. Det første program (ATx 2.2) lavede en fejl mens den skulle unlocke telefonen, og efter den slettede sw'ren - den manglede en .ini fil som burde have fulgt med (eller skulle den selv lave den - hvad ved jeg?) - OG SÅ LØB MIT BATTERI TØRT! - så er det stop. Men der skulle altså bare indlæses ny sw igen - ikke andet.

Lars

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-07-02 14:39

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?

Kommentar
Fra : lyngeled

Dato : 16-07-02 23:19

spørgsmålet er ikke blevet besvaret - men jeg fundet af det - selv. kan jeg gi´mig selv point?

hvad betyder det:
"Du skal have accepteret eller afvist svaret inden for 1 måned, ellers vil svaret helt automatisk blive accepteret."
det står her over tekstboksen...