/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
El-rapport ved hussalg - nævnes det her?
Fra : mostmighty
Vist : 226 gange
35 point
Dato : 30-04-20 23:18

Skal snart have udarbejdet en el-rapport ifm et hussalg.
Jeg har så et 12 volt spot i loftet, som er gået ud. (De 15-16 øvrige spots i huset lyser fint)
Den er muligvis gået ud pga en defekt transformator.

Hvilket anmærkning vil det få i en el-rapport? Og vil det være værd at smide de 1500-2000 kr i det, som elektriker mener, det kan koste?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-05-20 11:29

Er det ikke billigere bare at pille det ned?

Kommentar
Fra : mostmighty

Dato : 01-05-20 18:42

#Bille1948 det er indbyggede loftspot, så ikke så nemt bare at fjerne.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-05-20 19:28

Så få det da levet. 1500-2000 skulle da nødigt spolere en hushandel.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 02-05-20 08:53

Og det dumme spørgsmål:
Du har prøvet, at skifte pære?

NB: Kun diode lys, der typisk består af mange lamper, kan ikke skiftes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-20 10:06

Det er nok mere vigtigt, om installationen er forsvarlig og lovlig.....................ellers kan det blive dyrt efter salget, hvor du skal betale en evt. "stor regning".

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-05-20 06:12

Det er bare og få gjordt nået ved det for eller ender de med at bide dig selv i r........

Og ja det kan godt lyde som det er en elektronisk transformer den er gal med