/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Google
Fra : Otnob
Vist : 400 gange
300 point
Dato : 27-04-20 12:59

Når jeg søger et emne, f.eks. Aldi kommer Aldi frem i et split sekund, men derefter kommer der forskellige tilbud fra andre med indholdet Aldi. F.eks. www. teoma, www.answerroot.com,
www.gigapromo.dk, www.kensaq.com med flere andre til sidst omsider kommer jeg til Aldis hjemmeside.

Er det Google som tjener penge på at lade de andre hjemmesider komme før det jeg søger på?

Det er sikkert elendigt formuleret, men hvis nogen andre har observeret det vil de genkende problemet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-04-20 13:08

Det sker ikke her. Prøv at rydde op i din browserhistorik.

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 300 point
Dato : 27-04-20 15:24

Du har måske noget skidt på computeren, prøv lige dette program https://www.malwarebytes.com/mwb-download/ og vælg den gratis version.
Når du har kørt det program så hent https://www.ccleaner.com/ccleaner/download?utm_source=ub&utm_medium=ppc&utm_campaign=local download den gratis version og kør programmet og få ryddet op.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-04-20 15:43

Nej det er bare google , alle erhvervsdrivende har fået tilbud fra google om at blive fundet før andre( og det man søger på) bare man betaler for det.

Du kan undgå meget ved at indstille din google så de ikke for lov til at målrette reklamer efter din browserhistorik og søgninger.
Slet dertil alle dine mange overflødige cookies og instil browseren,så den sletter alle nye cookies,når du lukker den.
du er simpelthen et for let offer for reklamemafien.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 27-04-20 16:52

Nu har jeg Billes råd, det hjalp ikke.

Har Lagt de foreslåede programmer ind og kørt dem som for-lækker foreslog, det hjalp heller ikke.

Jeg tror transor har ret, det er Google der bevidst gør det og jeg har fulgt dit råd om at indstilling om det med målretning af reklamer og det hjalp heller ikke.

Det er vist på tide at forlade Google som søgemaskine..

Ser lige hvad der eventuelt skule dukke op af indlæg.

Foreløbigt tak for forslagene.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 27-04-20 17:04

Prøv at slet Google ikonet, og opret en ny GENVEJ fra "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application"

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 27-04-20 17:12

abbeba, Det tør jeg ikke prøve.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 27-04-20 18:30

Du kunne jo også prøve at installere https://getadblock.com/ så slipper du for meget reklamebøvl...

Hvis du da tør det...

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 27-04-20 19:25

Hej poten, pas nu på du ikke dør af grin

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 28-04-20 16:12

Tak for svaret for_lækker.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-05-20 21:53

Har nu fået fjernet problemet og faktisk var det rådet fra Bille 1948 som jeg anvendte efter at jeg fik hjælp til hvordan fra anden side

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du skal først og fremmest sørge for at slå alle browserens udvidelser fra, undtagen dem, du stoler ubetinget på. Det burde få den underlige opførsel til at gå i sig selv. Derefter kan du forsigtigt slå de forskellige udvidelser til igen, indtil du finder den skyldige. Slet så den.
Du finder udvidelserne på denne pseudo-adresse: chrome://extensions/