/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Udvid NTFS partition i WIN XP
Fra : kvolsgaard
Vist : 1038 gange
18 point
Dato : 02-07-03 19:06

Hejsa.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan udvide min NFTS partition?. Jeg har en 120 GB disk med Win XP på. Jeg vil gerne have udvidet drevet med Winxp fra 30 GB til 120 GB, men hvordan gør jeg..(Resten af disken bruges ikke). Jeg har forsøgt med Partition Magic Pro, men den kan ikke håndtere NTFS.

(er ny bruger, så jeg kan desvære kun give 18 point for rigtigt svar)

Hilsen

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-07-03 19:17

Du kan måske finde et svar her>
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;313348

Manse9933

Kommentar
Fra : jjkandus

Dato : 02-07-03 19:41

Hej Kvolsgaard

Du kan blot under Denne computer, højre klikke med din mus, så kommer der en menubjælke frem, hvor du kan vælge at formatere, det drev du har som ikke er formateret som ntfs.
Jeg går ud fra at du har delt dit drev i f.eks. C: og D:

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 03-07-03 11:21

Hejsa.

Manse933.
Tak, men jeg syntes ikke jeg kan finde noget omkring udvidelse af drevet. Men det er noget om hvordan man skal klargøre disken før installatino.

jjkandus.
Jeg vil ikke bare formatere min disk nej. Jeg ønsker at udvide min partition (c:) til max 120 GB. Der er kun brugt 30 GB af disken. Jeg vil ikke have et d: drev.

Kvolsgaard.

Kommentar
Fra : uniset

Dato : 03-07-03 11:43

Så vidt jeg kan se er muligheden kun at du prøver med et program som partition magic elller lign. Hvis ikke er du nød til at slette partitionerne. Last resort.

Accepteret svar
Fra : jjkandus

Modtaget 18 point
Dato : 03-07-03 14:23

hej igen kvolsgaard

Du kan ikke udvide din partiton, uden at dele drevet---så vidt jeg ved, hvis du vil udvide drevet til at bruge alle de 120 GB, skal du nok regne med at formatere.
Der mener jeg som andre at Partition Magic er god

Kommentar
Fra : jjkandus

Dato : 03-07-03 14:27

Når jeg siger at Partition Magic er god, mener jeg til at dele eksisterende drev, uden du mister data

Godkendelse af svar
Fra : kvolsgaard

Dato : 29-08-03 11:39

Tak for svaret jjkandus.

Der skulle bare en ny version af Partition Magic til... Version 8

Hilsen Kvolsgaard