/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Vedr hovedpude
Fra : bodillouise
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 26-04-20 18:42

Jeg har efterhånden 3-4 hovedpuder, som jeg skifter til at sove med.
Da jeg syntes at har problemer med altid at sove godt med samme pude altid.
Andre der har det på samme måde ? Og hvad gør i ?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 26-04-20 19:23

Brug en dyne, den kan du forme som du vil

Kommentar
Fra : netop

Dato : 26-04-20 23:27

Intet - ingen problemer...

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-20 07:10

Købte en halvdyr hovedpude af 'memoryskum' og det løste mit problem med at finde den 'rigtige' pude'.

Jysk har dem ofte til ½ pris på tilbud.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-04-20 11:53

Jeg har slidgigt i nakke og deraf følgende kroniske smerter.

Derfor må/skal jeg altid have mindst 3 hovedpuder.

Jeg kan kun sove på højre side eller på ryggen ..nærmest siddende.

Anbefaling? Den blødeste pude nederst og den hårdeste øverst (..den man hviler hovedet på).

Pudebetræk vaskes/skiftes hver 14. dag. Puderne vaskes og luftes hvert ½ år.
.. og ja; ..nogen gange skifter jeg også mellem de 6 puder jeg har på 'lager'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 25-05-20 17:10

Jeg bruger mit barns gamle dyne som pude - så kan jeg nemmere kommer til at ligge ordenlig med hoved og frem for et voksen dynes - så fylder den ikke så meget

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 09-06-20 22:39

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-07-20 10:43

Det anbefales, at man gør bedst i at sove uden hovedpude. Jeg har selv 3-4 forskellige, også formede, med memoryskum og en hjemmelavet med Krøyer kugler. Har nu vænnet mig til en ganske flad babypude.
Ingelein