/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
SMS og Mia
Fra : Toupie
Vist : 288 gange
1 point
Dato : 02-07-03 18:55

Jeg har de sidste dage fået nogle sms om at man skal tænde lys for Mia og hendes familie... samtidig skal denne sms sendes videre til alle andre!!!!!!

Jeg er ikke i tvivl om at ALLE syntes det er frygteligt, det der er sket og at hendes familie har det svært - hvem ville ikke have det?? ...er også sikker på at vi alle ville gøre hvad vi kunne for at hjælpe dem..

men men men.......jeg tror nu ikke det hjælper dem meget, at vi sender sms i massevis....det er vist kun teleselskaberne der har glæde af det.....regner ikke med at de sender overskuddet til den stakkels familie.

Så i stedet for at sende disse - efter min mening - upassende sms´er rundt, så send en hilsen, en blomst eller pengene til familien, det har de nok mere brug for...

eller er det mig der er helt gal på den???

// Toupie

Kommentar
Fra : geu

Dato : 02-07-03 19:05

Hørt... Det sidste de har brug for er da en masser hysteri. Ikke det, at det ikke er synd for famllien i sorg.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 19:15

Hørt i TV Avisen d.d.: Orange og et selskab mere afviser, at de er ophavsmænd til disse SMS'er.

Jeg ville nu ikke blive forundret.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-03 19:27

Hvis det er "reklame" fra et teleselskab, er det så smagløst, som det kan blive.

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 19:33

Det er rigtigt. Man kan håbe at det ikke er det.
Skulle det vise sig at være rigtigt, vil jeg håbe at deres kunder smutter - hver og en.

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-03 19:45

Der er jo en eller anden, der har sat det i omløb, men hvem? Det kan da kun være et teleselskab, der vil tjene penge på en familie, der er i så stor en sorg, som det er at miste et barn. Jeg har ikke så meget forstand på telefonien, men kunne en privat syg person finde på sådan noget? Lad Mias familie være i fred. Hvis de vil tale med andre, skal de nok lade os forstå det.

Til toupie, du sendte vel ikke den besked videre?

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 19:48

Nej ans. Det kan godt være nogle velmenende unge, der i medfølelse har startet dette.

Men som jeg skrev, ville jeg ikke blive forbavset, hvis det var at eller flere af teleselskaberne. Det er så rådden en branche, at jeg tiltror dem hvad som helst.

Men lad os nu se, sandheden skal nok komme frem.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-03 19:49

Det Mias familie på nuværende tidspunkt mest af alt har brug for er at være i fred.
Skal vi kandubrugere ikke lade dem være i fred?

mvh ans

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 02-07-03 19:51

Til ans

TAK....

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 19:52

Ans, har du misforstået noget? Der er da ingen på kandu, som har tilkendegivet andet. Toupie fortæller jo blot at han har modtaget en sådan meddelelse. Jeg har f. eks. ikke fået nogen, og hvis jeg gør bliver den ignoreret.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-07-03 20:09

Til ans

Nej, jeg sendte dem ikke videre ....fik en anden "syg" sms >> hvis jeg mister penge, mister jeg noget. Hvis jeg mister dig. mister jeg alt. Send denne sms videre til dem du ikke vil miste.....o.s.v..>> denne sms er sikkert et afleder af den anden... men det gør den ikke spor bedre - tværtom

Til Ram

Tak
... forøvrigt så er jeg af hunkøn

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-03 20:13

Så kan vi jo prøve at kredse teleselskaberne ind. Jeg har mobiltlf. med taletid hos Tele 2, min søn har abonnement hos Orange, vi har ikke modtaget ovennævnte besked. Min søns kæreste har abonnement hos TDC, hun har fået 4 medd.

mvh ans

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-07-03 20:18

Hej - jeg har fået fire helt ens om Mia - og har abonnement hos TDC ( Victid )

jeg har selvfølgelig ikke sendt nogen af dem videre, det er jo helt klart irrelevant og noget pjat......

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 20:21

>Toupie. Undskyld!!.
Men det er altså ikke altid til at vide, hvad køn brugerne er. (Jeg tror du er køn).
Man kan ikke altid se det på nick navnet.

>Ans. Sådan kan du ikke kredse noget ind. Skla du finde ophavsmanden, kræver det at man går samme vej tilbag, som SMS'en kom frem, og det er ikke realistisk.

Men der skal nok være en, der snakker over sig hos teleselskaberne, HVIS det overhovedet er dem.

Men nu skal der lige koldt vand i blodet, det er ligsom om, at det så småt allerede er fastslået, at det er dem der er synderne.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 20:24

Hva' sa... Fnolle. Har du fået lov at låne PC'en??

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-03 20:31

Ram jeg har ikke fastslået nogen som synder, men det undrer mig bare at det kan spredes som "løbeild"

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 20:36

>ans.
Prøv at tage en potens af 2, og giv den et interval på 1 minut.

I løbet af 20 minutter kan 524.288 mobil nr. have modtaget beskeden, hvis visse forudsætninger opfyldes. Det går altså meget meget stærkt.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-07-03 20:42

--->Ram2
*GGG* - ja jeg fik lige mast mig ind ....
en venlig sjæl foreslog feriebarnet at spille ludo og lave pandekager, og det blev så lige mit held ..... så var der adgang til puteren igen. Men lur mig - det er garanteret en stakket frist.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 20:43

He he he. De kære unger

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-07-03 21:46

Til Ram

Du har ret, det går stærkt - især når folk sender dem videre Du har også ret når du siger at det er umuligt at opspore hvor de kommer fra, desværre ... men det er vel også sagen uvedkommen, bare de ophøre!!!
så lad os bare håbe, at folk stopper med at sende disse smagsløse sms videre...

Mht. at du tror jeg er køn.... er vi ikke alle dét, på hver vores egen specielle måde ....men jeg har nu aldrig fået andet af vide

// Toupie

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 22:00

Der kan du bare se. Frk Smilla havde fornemmelser for sne, jeg har for noget andet.

Det er rigtigt at det kan gå uhyre stærkt, med at sprede en SMS. Sådan noget vil næsten altid ske i en situation som denne, og (hvis det ikke er Teleselskaberne) er ikke ondt ment.
Nærmst en meddelelse til sine nærmete SMS venner om, at man har empati og at man ikke synes det er nok bare at være et godt menneske, man vil også gerne have at nogen ser det.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-07-03 22:16

Til Ram

Måske har du ret i at det er sådan.... ret godt tænkt, forøvrigt... en måde at fortælle andre på, at de også syntes det er frygteligt..
men jeg syntes ligesom ikke det retfærdiggør sms´erne!!

Det, du har skrevet får mig til at filosoferer lidt over den tid vi lever i ..."ens nærmeste sms venner" har vi sådan nogle?? og ja, det har vi vel.... begrebet "venner" er ikke hvad det har været, de fås nu i flere udgaver:sms venner, rigtige venner (findes der forøvrigt forkerte venner!!!), bolle venner mm. ....lidt uden for emnet godtnok, men vi lever i en verden af forundring

// Toupie

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 02-07-03 22:23

Ved I hvad, jeg synes at I er på et helt galt spor.

Der er overhovedet ingen belæg for at beskylde teleselskaberne for dette. I et regnskab hos disse, vil disse SMSer være en dråbe i havet. Og at der er flere i antal med TeleDK-abonn. der modtager, end Orange-abonn. der modtager, kan vel skyldes, at der er betydeligt flere kunder hos TDC end hos Orange.

At der er nogle unge mennesker der giver udtryk for sorg og sympati på denne måde, er vel også meget naturligt. De unge menneskers 'værktøj' er jo mobiltelefon og SMS, så det kan sagtens være herfra denne kæde startede. Så skal vi ikke lade disse velmenende unge mennesker give udtryk for deres følelser og holdninger til denne ulykkelige sag, på deres egen måde.

I stedet for en SMS, vil jeg sende en varm tanke til de ramte pårørende.

//Knud

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 22:32

>Toupie.

Jodle Børge har da riigtige venner Men du har i øvrigt meget ret.

>ks9000.
Vi er sådan set ikke på noget spor, men har konstateret, at der er flere muligheder for hvordan det startede, og en af dem er så teleselskaberne. Dette i øvrigt affødt af en udtalelse i TV Avisen her til aften.

Du har da ret i, at det er meget naturligt for de unge at reagere på denne måde. Mobiltelefonen er jo blevert en integreret del af deres liv. Samtidig tror jeg ikke at familien til Mia lider under netop dette - Jeg tror ikke de får dem.

Ram

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-07-03 22:35

Hej Knud

Du har ret i at der ingen belæg er for dette, men for nogen af os virker det helt morbid at sende sådanne sms´er i omløb, så det falder naturligt at "anklage" teleselskaberne for det. Men som Ram også skrev, så kan det være en måde at tilkendegive sin sympati, og jeg har bare tilkendegivet mit ubeha ved dem

Jeg har gjort som dig, sendt dem en varm tanke i stedet.

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-07-03 22:48

Ram

Hvad konkret sagde de i TV avisen??? ... jeg er nysgerrig

// Toupie

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 22:59

Øhh Bøø ja hvad sagde de?

I slutningen af opdateringen af Mia sagen, sagde speakeren: frit efter hukommelsen -

" I forbindelsen med den tragiske sag, afviser teleselskaberne Orange og ??????? (det næste selskab han nævnte kan jeg ikke huske) at have startet den kæde af SMS'er, der for at vise medfølelse med familien, i øjeblikket huserede på mobilnettet".

Det er ikke ordret, men er essensen i det han sagde.

Ram

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-07-03 23:05

Ram

Ja, så må der jo have været nogle "offentlige" anklager, eller ihvertfald en del snak omkring disse sms´er, siden de ligefrem må afvise anklagerne på TV... jeg så det desværre ikke, har været på job

// Toupie

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 1 point
Dato : 02-07-03 23:17

Et eller andet er der gang i. Det er da ikke naturligt at rende rundt og uopfordret bedyre sin uskyld.

Men det kan sagtens være selskabernes reaktion på rygter de har hørt, og så lige for at komme lidt i forkøbet så.....

De kan jo også være blevet ringet op af nogle medier, som ville have deres kommentar til rygter de havde hørt.

Der er mange muligheder.

Ram

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 02-07-03 23:40

Jeg lukker denne tråd nu - men tak for debatten Ram og alle I andre som gav jeres besyv med

Sov godt og drøm sødt

// Toupie

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-07-03 23:43

Tak & Tak
og i lige måde.

Ram