/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Java Update.
Fra : Mosebaek
Vist : 410 gange
200 point
Dato : 22-04-20 10:26

HP notebook 17". Win 10. Ver 1909. Java 8 update 241.

I de seneste dage, har jeg fået opfodringer til at opdatere Java. Men jeg husker gennem tiderne, at have læst en masse skidt om netop Java.

I flere år har jeg slet ikke set noget til Java, troede egentlig det var borte med blæsten.

Spørgsmålet er: Hvad skal jeg gøre ?? I "Apps og funktioner", er valget Rediger / Fjern.
Nogle mener det er direkte farligt, at have på komputeren, andre at det er nødvendig at have programmet.

M.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-04-20 10:38
Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 22-04-20 10:47

Jeg har ingen problemer med Java og den bliver opdateret når jeg får besked på det. Modsat tidligere afinstallerer den nye version den gamle java.

Du skal bemærke at det link fra computerwold er 5-6 år gammelt og lidt er der sket på disse år

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-04-20 11:05

Citat
Jeg har ingen problemer med Java og den bliver opdateret når jeg får besked på det. Modsat tidligere afinstallerer den nye version den gamle java.

Spørgsmålet er blot, skal man have JAVA installeret bare fordi det nu findes for man bruger det jo ikke til noget...? :OD

Kommentar
Fra : netop

Dato : 22-04-20 11:12

Næh, det er efterhånden mange år siden vi slap for det cirkus med JAVA

https://www.nets.eu/dk-da/kundeservice/medarbejdersignatur/noeglefil/Pages/javafri-java.aspx

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 22-04-20 13:21

Citat
Vær opmærksom på, at der kan være andre programmer eller web-sider, som du bruger, der forudsætter, at du har Java installeret på din computer. Vi kan derfor ikke anbefale, at du fjerner Java fra din computer, hvis du er i tvivl.
Her er hvad Nets skriver.....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-04-20 19:12

Jeg har nu prøvet at slette Java. Men det er vist nemmere sagt end gjort.
Men opgiver ikke.

Kan se på dato, at Java er sluppet med ind, da jeg fik lavet nyeste installation af Windows 10.
Har nok ikke haft den før, på den forrige ver. af win 10.

M.

Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 200 point
Dato : 22-04-20 22:47

Du skal slette java ved at gå ind i kontrolpanel og under Programmer trykker du på Fjern et program på den side du kommer ind på ruller du ned og markerer Java når det er gjort
trykker du på Fjern/rediger oppe ovenover listen med programmer og følg herefter vejledningen på skærmen. Det kan næsten ikke gå galt.

Jeg har lige slettet min Java ved ovenstående metode, men jeg installerer den igen da jeg kommer på sider der kræver Java.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-04-20 21:03

Tak for svaret for_lækker. Så fik jeg endeligt nedlagt Java, efter dit forslag.
Har ikke haft den i lang tid, før en gendannelse. Tror ikke jeg vil savne den. Men ellers lader den sig nok installere igen.

M.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-04-20 21:59

Ganske underligt skrev du jo ikke noget om at du ville slette java - intet er da nemmere...