/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Zepto 3215W skærm eller hel computer
Fra : Eyvind
Vist : 379 gange
500 point
Dato : 20-04-20 19:28

Det er ikke en egentlig købs / salgs annonce, men min elskede computer har slukket baggrunds lyset på den indbyggede skærm. Jeg kan køre med ekstra skærm uden problemer, så den bærbare kan stadig bruges.
Er der nogen her som har en ny / brugt skærm til netop denne model.
En hel computer Zepto 3215W ville også være dejligt - men det skal være precis samme model, da jeg harddiske med XP . Win7 - win 8.1 - win 10 - og Linuxx udgaver.

Mine skærme har 4 indstillinger slukket/indbygget/ ekstra skærm / både indbygget og ekstra.

eyvind.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-04-20 21:06

Hej Eyvind (og jeg er Keld)
Ja, ,det er noget (et uartigt ord),når det gamle står af.
Min stod af for nylig Win7.Jeg købte så en ny stationær, mål:H-4 -B-18 -L-19.og det er cm.
Den pæne mand henne i forretningen sagde bl.a. at den var 10 gange så stærk som
de 2 gamle jeg har stående. OK han var en løgnhals, men noget var der om snakken .
Den har ingen bevægelige dele, men SSD, som står for SOLID STATE DRIVE (Harddisk)
Godt nok er den meget hurtig, til alt muligt, men Win10 har jeg svært med at blive gode venner med, fandens også, de lukkede W7 ned, den var jeg blevet rigtigt dus med.
Held og lykke med det du søger efter. Nå ja, hvordan går det ellers?
Hilsen Keld keldd@mail.dk

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-04-20 02:17

Da jeg søgte i google dukkede dette op. Måske de har noget du kan bruge:

Citat
https://www.datamarked.dk/display/zepto/znote-3215w/model.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-20 08:56

Tak Søren - jeg prøver nok at snakke med dem, men de siger først at de ikke har varen og derefter fortæller at de har en en skærm.................det minder om en standard formular hvor der bare sættes min ønskede tekst ind.

Citat
Desværre har vi ikke denne type vare, men vi vil med glæde finde den til dig.

Display til Zepto Znote 3215W
Vores Zepto Znote 3215W Display er produceret specifikt til Zepto Znote 3215W for at passe nøjagtigt. Vi vil gøre hvad vi kan for at finde dine Zepto Znote 3215W Display til dig, hurtigst muligt og til den bedste pris.

Indtast din mail og det ønskede antal. Du får svar indenfor 24 timer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-20 08:58

Keld - er det ikke snart på tide at skrotte den gamle knallert.
Og jo tak det går da meget godt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-04-20 11:03

Jo jo, den er væk jeg har købt en ny. og jeg har også
nedværdiget mig til at få en bil. (nej nej ikke en Volvo )..

Keld..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-20 14:29

En volvo er jo heller ikke Svensk mere - sjing sjang sjask.
Jeg holder mig (indtil videre) til franske sengeheste på 4 hjul.

Ps. Jeg sidder netop med min gamle Zepto 3215w og skriver dette på en win 7 ultimate.

https://ibb.co/BPrDDjd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-04-20 21:28

Jeg har også Win 7 stående fremme ,sammen med den nye.
Ha- en god sommer Eyvind, hilsen Keld.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-04-20 02:47

Citat
men de siger først at de ikke har varen og derefter fortæller at de har en en skærm.................

Jeg bemærkede godt teksten, men jeg mente at der måske alligevel var en mulighed.

Og til jer som synes at maskinen er oldnordisk: Jeg kender en som siden starten af nullerne har kørt en voiceresponse på en maskine med Windows XP. Og det er stadig med det samme bundkort! Den er først ved at blive taget ud af drift nu da firmaet alligevel kører på lavt blus p.g.a. coronakrisen. Jeg kører selv med Windows 10, men der kan være mange grunde til at man stadig kører med gammelt hardware og software.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-20 11:24

Søren - jeg har skrevet til dem, så nu må jeg se om de vender tilbage.

Ps. Jeg har en lidt ældre Zepto som kører/går med XP

Pss. Man kan faktisk tvinge win7 ultimate til at køre med internet explorer 11 og dermed få tilladelse til at kigge på Dlinks live camera over nettet.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 500 point
Dato : 22-04-20 13:25

Jeg kommer i tanke om noget. Du siger udtrykkeligt at det er baggrundslyset som er gået. Det er enten et eller flere små minilysstofrør eller lysdioder som laver baggrundslyset. Jeg ved ikke hvor god du er til elektronik m.m. men det er sandsynligvis noget man kan udskifte. Jeg har umiddelbart ikke kunnet finde en vejledning til adskillelse af din maskine på nettet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-20 21:00

Jeg har været inde og kigge ved aftagelse af skærmrammen som vender ind mod tastaturet.
Men ud over at rokke lidt i ledningerne turde jeg ikke røre så meget.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-20 11:52

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen. Jeg er ved at være der hvor win 6, 7 og 8 driller på den Zepto når den kører med ekstern skærm, og jeg nok vil nøjes med win 10 ..............det var ellers en dejlig computer som også har været med på rejser.
Eyvind.