/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjemmenetværk.
Fra : Carlam
Vist : 286 gange
200 point
Dato : 15-04-20 19:10

Jeg har 2 komputere.
pc 1 er win10
trådløs
pc 2 er win8
på kabel
Der er begge forbundet gennem en mobil bredbånds boks, og absolut ingen problemer i at gå på nettet.
Nu vil jeg gerne kunne dele filer, printer, musik og spil. Men hverken pc1 eller pc 2 kan finde hinanden.
Findes der en step by step guide, har googlet som en gal. eller er der en der kan forklare det for mig. ? Meget tydligt, da det er ren volapyk for mig

Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-04-20 22:34

Nu ved jeg jo ikke hvor du har Googlet som en gal henne..
MEN ved første hug fandt jeg dette: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1020074

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-04-20 22:40

=> Netop: Du "snakker" som de blinde om farverne. Det er IKKE det spørgsmålet går på.

Prøv at læse spørgsmålet igen.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-04-20 00:25

Du skal ind i settings og finde "deling".
Jeg kender ikke win8, men både Windows 10 og 7 giver lidt forklaring.
En step by step vejledning har jeg dog ikke kunnet finde.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 200 point
Dato : 16-04-20 01:05

I Stifinder højreklikker du på den eller de mapper eller diskdrev som du vil dele (kan godt være drev C). Vælg "Egenskaber", og klik på fanebladet "Deling". Hvil knappen "Del" er grå klikker du blot på knappen "Avanceret deling". Sæt flueben i "Del denne mappe" og giv den et navn. Klik på "Anvend" og "Ok".

Prøv herefter at gå ind i Stifinder på den anden maskine og se under Netværk om den første maskine med den delte mappe skulle være dukket op. Hvis ikke så find den første maskine's IP-adresse, gå ind i Stifinder på den anden maskine, og i adresselinien her skriver du: "file://<IP-dressen>". Så burde den delte mappe dukke op.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 16-04-20 08:48

Jeg bruger Teamviewer, så kan det ikke være nemmere:
https://www.teamviewer.com/da/

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 16-04-20 13:48

Jeg har lige en tilføjelse som jeg ikke fik med: Hvis/når den delte mappe dukker op på den anden maskine så kan du højreklikke på den og vælge "Tilknyt netværksdre". Her kan du så tildele mappen et drevbogstav som du så kan finde i Stifinder, også næste gang du starter maskinerne op. Dette kan gøre det noget lettere fremover.

Hvis den delte mappe IKKE dukker op på den anden maskine så kig her:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/17145/windows-homegroup-from-start-to-finish

Godkendelse af svar
Fra : Carlam

Dato : 19-04-20 01:38

1000 tak Soren_Steen_Nielsen.