/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Overreaktion
Fra : persens
Vist : 245 gange
100 point
Dato : 15-04-20 16:49

Jeg har lavet en bestilling til Nationalbanken, og det har jeg gjort før.

Ekspeditionskassen er nu lukket pga. Covid-19, så nu skal man benytte posten for at få varen.
Inden kassen blev lukket var rutinen, når man selv afhentede, den, at man stillede sig ved indgangsdøren, der åbnede, hvorefter man gik ind, og lukkede derefter, så man stod i en sluse hvorefter næste dør åbnede sig.
Så gik man ind i en kæmpe hall hen til en dør, der åbnede, hvorefter man igen stod i en sluse, og til sidst stod man ved hovedkassen, hvor ekspedienten sad total afsondret bag en (garanteret skudsikker) glasplade. Al ekspedition foregår via et skuffesystem, hvor man på intet tidspunkt er i direkte kontakt. Når man skal ud igen er det den omvendte rutine.

TAL LIGE OM OVERREAKTION (HYSTERI)!!!

Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-04-20 17:37

OG????

så er indlægget vist klar til at annullere som alle de andre - spørgsmål?!...

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   12
- Annullerede   14
- Slettede   0
Ialt   27

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-04-20 17:43

Der sidder jo ikke længere en ved kassen!

Kommentar
Fra : persens

Dato : 15-04-20 17:48

Katekismus: Under normale omstændigheder sidder der fakta en ekspedient

Netop: Jeg er glad for, at jeg holder dig "beskæftiget"

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-04-20 18:17

Ja, det forstår jeg.
Du ved vel der findes bankrøvere, der vil skyde og røve, og der findes tilstrækkelig likviditet i det finansielle system, der er værd at røve, så sikkerhed kan der vel ikke være for meget af.
Jeg kan læse at Nationalbanken har ca. 67 tons guld.
http://www.nationalbanken.dk/da/om_nationalbanken/ofte_stillede_sporgsmaal/Sider/Nationalbankens-guldbeholdning.aspx

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-04-20 22:14

De ekstreme sikkerhedsforanstalninger er overlevet fra dengang guldet lå i nationalbanken og pengene blev trykket samme sted. Det med guldet er over 80 år siden, så vidt jeg ved.
Der er langt mindre behov for kontanter i dag end tidligere, så pengene bliver i stedet importeret.
Nationalbanken har formentlig et nogle penge pålager, men de kunne jo gemmes et andet sikkert sted.
Når der ikke er ekspedition for tiden hænger det jo sammen med de mange lukkede virksomheder.
Personalet skal ikke rejse og ikke være sammen. I den forbindelse er det ligegyldigt om nogle få kunder ikke kan ekspederes.