/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan ikke Sende sms fra min mobil
Fra : ingelein
Vist : 196 gange
100 point
Dato : 02-04-20 14:02

Hej
Jeg har en Samsung Galaxy J3. Jeg bruger den ikke ret ofte, mest til mobilpay og korte telefonsamtaler. Jeg har ikke noget abonnement på data, så mobilpay dur kun med wifi. Så det klarer jeg som regel hjemmefra.
I dag ville jeg sende en sms undervejs, men det kunne jeg ikke få lov til. JEG HAR IKKE IKONET MED EN BLYANT I EN FIRKANT. Kan nogen forklare, hvordan jeg får ikonet? Går det ikke uden dataadgang?
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-04-20 14:04

Nej, det er jo data, der skal sendes.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-04-20 14:19

Tror det et en nødvendighed med data!

Prøv at spørge dit teleselskab, om ikke de kan give dig lidt data til samme pris? Vidste faktisk ikke, at der var nogle abonnementer, der ikke havde data med!

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-20 17:30

Sms kører vist direkte over selve telefonforbindelsen.
Så det burde kunne lade sig gøre, at sende en ganske almindelig sms (ej mms)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-04-20 01:04

En almindelig sms bruger ikke dataforbindelse.
Nu er al gsm telefoni jo digitalt . Det vil sige at stemmelyden laves om til nogle hurtige serier af data, som ikke fylder mere end at flere forskellige samtaler kan være samtidig på den samme kanal. Sådan en serie kan også være en sms. Den fylder kun en ubetydelig brøkdel af en samtalekanal. og er praktisk talt uden udgift for teleselskabet. Derfor er det en fænomonal god forretning at tage penge for dem,

Hvis dit sms ikon mangler, er du nok ved lidt fumlen kommet til at flytte det et andet strd hen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-20 15:25

Prøv lige > kontakter > vælg en kontakt > besked > skriv en besked > SEND

eller når du er på WIFI > indstillinger > rul ned til softwareopdatering > vælg Download opdateringer manuelt