/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Tv antenne problem.
Fra : Eyvind
Vist : 303 gange
100 point
Dato : 02-04-20 11:42

Status:
LG 43" nyere Smart tv med og uden 5v til antennen.
Triax ufo 150
Kanalsøgning - ok 18 kanaler
Kanaler vises fint men med pludselige flimmer på tværs

Et ældre Toshiba i stedet for på samme antenne vises også fint med pludselige flimmer på tværs

Lg 43" afprøvet med en gammeldags V stueantenne .......................virker fint uden flimmer
Toshiba med en 1,5 ² virker fint uden flimmer

Toshiba med en "jetjager" antenne virker fint med flimmer en gang i mellem.

Hovesenderen som ikke er så langt væk, kan jeg se fra mit vindue.

Hvad er mit problem og hvordan løses det.

Ps. Jeg køber nok snart et nyt Sharp 40" UHD TV 40BL5EA hos Bilka og kører via nettet - altså hvis der findes en manual på dansk.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-04-20 15:29

At se TV via nettet er dyrt i GigaBytes. Det der flimmer på tværs af billedet skyldes mobiltelefonsignaler. Politikerne har jo solgt frekvensområder til højestbydende og det bliver værre endnu efter 2. juni. En af dine antenner er måske ude af skudlinien og giver derfor ikke flimmer. Tjek, om dit TV overhovedet kan vise billeder efter 2. juni ved at vælge kanal 8

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-20 17:16

Jeg har i forvejen en 50/10 netforbindelse hvor jeg har testet at min mobil kan vise film uden hak.
Tak for oplysningen om mobilsignalerne, for der er netop tre master i nærheden.
Min Humax optager kan levere fint signal på kanal 88

Jeg vil koble direkte med kabel til routeren og bruge den snart nyindkøbte til Tv2 play.
Så nu er jeg ved at zoome ind på det smart tv der skal købes.
Jeg havde egenlig fundet et 40 tommer fra sharp men de leverer ikke nogen brugsanvisning på Dansk - heller ikke på pdf, som jeg har fundet frem til.

Nu kigger jeg på dette smart tv fra Sony.
Sony Bravia KDL-40WE665
Det håber jeg så kan klare ærterne et stykke tid.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-20 18:07

UFO antennen er rundspredende og samler signaler op lige godt fra alle kanter. Så indeholder den også forstærker, som nok kun er en ulempe for dig.

Den samler derfor også mobiltelefonsignaler op med fuld styrke. De kan overstyre forstærker og også samles op i antennelednig og stik,hvis de er dårligt skærmed. Simpple samlinget på en antenneledning er rent gift.
UFoen 150 har ikke filter mod de nyere kategori 4 signaler.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-20 19:07

Jeg bliver mere og mere lun på internet tv.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-20 19:49

Tak for svaret transor. Det bliver så farvel til Triax ufo.
Jeg har endda 2 stk. - DVb.T og DVB-T2