/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Ustabilt Wifi på bærbar
Fra : CCjunior
Vist : 202 gange
100 point
Dato : 27-03-20 17:48

Hej

Min bærbar har nedsat hastighed og hopper til tider af og på nettet. På Ipad/telefoner osv er der ingen problemer.

Jeg har lidt mistanke til at det kan være Mcafee der driller, men ved ikke så meget om det.
Nogen der har forslag ?

// Claus

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-03-20 17:53

Du kunne jo prøve at slette din Mcafee - så finder du ud af om det er den...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-20 19:31

Hvis du vil slette Mcafee så gør det rigtigt.
Evt. med dette gratis afinstalleringsprogram:
https://www.iobit.com/dk/advanceduninstaller.php
Som tager det hele med.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-03-20 00:23

Jeg finder det ikke sandsynligt Mcafee. Derimod mener jeg at det er mere sandsynligt at det kan være hardwaren, da der sagtens kan være en defekt komponent som reducere følsomheden overfor WiFi-signalerne (det er jo en form for radiokommunikation).

Afinstaller efter Eyvind's opskrift, og deaktiver hvad du ellers måtte have af firewalls og andet sikkerhedssoftware, og se om maskinen så opfører sig bedre. Hvis ikke, så er jeg svært bange for at der ikke er så meget at gøre.

Der er dog den mulighed at du laver en komplet backup, og laver en helt ren installation, evt. med den recovery-funktion som de fleste maskiner idag er forsynet med når man køber dem. Det vil være en noget tidskrævende opgave, men det vil helt klart vise om det er noget softwaremæsigt som får din WiFi til at blive ustabilt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-20 13:40

https://www.avxperten.dk/wifi-antenne/

Internt i din bærbare skal antennen måske også opgraderes?

http://www.computerdk.com/Networking/wireless-networking/83225.html

Eller kan du måske bruge en repeater:

F.eks. https://www.wifiultrabooster.com/wifibooster2-da

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 31-03-20 18:33

Prøv at gå tæt/langt væk fra din router og se om det ændre noget.