/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Når meget af vores industri er flyttet
Fra : ingelein
Vist : 186 gange
50 point
Dato : 25-03-20 09:45

I de seneste årtier har mange virksomheder flyttet deres produktion udenlands. Det svier til os nu! Vi kan ikke producere mundbind og andet som der er behov for. Vi har hverken materialer eller symaskiner og andre specialmaskiner til det, så vi i en situation som denne hurtigt kan få produceret ting, men skal have dem fra f. Eks. Kina. Alt er ofret på alteret for den billige arbejdskraft og den medfølgende luftforurening fra transporten.

I dag kan man ikke få en dims (knap, lynlås) etc. til et stykke tøj ved at ringe til producenten . Mon vi også lærer lidt i den retning af pandemien? At være mere selvforsynende?
Ingelein

Kommentar
Fra : persens

Dato : 25-03-20 10:41

Hej Ingelein
Jeg tror desværre ikke, at du skal forvente de store ændringer i i danskernes adfærd, når denne pandemi er overstået
Det kan godt være, at vi lige efter, opfører os "artigt"; men så tror jeg, at vi hurtigt er tilbage igen i mig-mig-krænkelses-fniddersamfundet - desværre. Jeg ville ønske, at jeg tog fejl - men

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-03-20 11:16

Ja, situationen er alvorlig, men noget godt burde der også komme ud af det. Jeg har oplevet at være barn i 1940’erne, så situationen vækker da nogle minder. For os er situationen jo nærmest som en luksuskrig uden truende bomber. Det giver jo masser af tid til eftertanke. Og gid folk ville bruge tiden til at tænke!
Ingelein