/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
harddisk
Fra : kivi
Vist : 250 gange
100 point
Dato : 16-03-20 09:33

jeg har fået en stor 1 gb harddisk den er opdelt i 4 partioner hvordan får jeg lettest lavet den om til en stor

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-03-20 09:38

Du bruger Windows indbbyggede partition mansger.
Du kan finde den ved søgning i menuen start.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 16-03-20 09:51
Accepteret svar
Fra : for_lækker

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-20 12:01

Du behøver ikke at hente noget som helst på nettet for at lave en stor partition. Det hele kan gøres i diskhåndtering som du finder ved at højreklikke på Denne PC og i den menu der kommer frem vælger duMere og herefter Administrer og i det nye billede vælges Diskhåndtering.

Her kan du slette dine partitioner og oprette en ny stor samt formatere disken

Du kan også finde Diskhåndtering ved at søge efter Diskhåndtering nede ved menuen start.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-03-20 12:05

Dertil kun en advarsel. Inden du piller ved partition, skal du være fuldstændig klar over at det er den nye du ændrer på og ikke en af de eksisterende,som du har vigtige data på.

I samme øjeblik som du med dskhåndtering fjerner en partition,forsvinder alle data.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 16-03-20 13:46

Tak for svaret for_lækker.