/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Corona
Fra : AnnLou
Vist : 380 gange
50 point
Dato : 10-03-20 09:00

Min datter skulle på skiferie (Frankrig) med 9./10.-klasserne fra skolen i påsken. Jeg har nu besluttet, at hun ikke skal med, da hun risikerer at komme i karantæne i eksamensperioden. Jeg har betalt 1.000 kr. i depositum, er jeg forpligtet til at betale hele ferien, selvom hun ikke tager med?
Tak for svar ;)

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 10-03-20 09:23

En ansvarlig skoleleder bør aflyse, hvis det altså er gennem skolen der rejses.
Under alle omstændigheder er der stor chance for at klassen bliver sat i karantæne når de kommer hjem................................der er altså meget stor smittespredning og det bliver nok ikke mindre foreløbig.
Depositum er nok tabt - men uden at vide det bestemt, tror jeg ikke der kan kræves betaling for resten............det er jo derfor der bruges depositum. I øvrigt er der vel ikke skrevet kontrakt.

Godkendelse af svar
Fra : AnnLou

Dato : 10-03-20 10:56

Tak, enig. Men skolen følger UM's rejseanbefalinger. Jeg er ok med at miste 1.000 i depositum, men ikke betale yderligere 4.000, da betalingsfristen ikke er overskredet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-20 14:57

Jeg debatterede lige med min kone om det.
Hun huskede mig på, at vi selv afbrød en bestilt rejse, hvor vi kun havde betalt det første beløb.
Vi fik ingen ekstra regning på det sidste beløb.
Vi havde ikke nogen lovlig grund til forsikringsselskabet, så første beløb som også var et depositum, tabte vi så.

Men jeg tror, at der bliver rejsestop også til Frankrig til den tid.

Hils din datter og sig, at det vi gør for vores børn, er fordi vi holder af dem.

Eyvind.