/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
lecasten, rawplugs
Fra : warrior
Vist : 337 gange
50 point
Dato : 06-03-20 22:06

Hej
Jeg har lejet en garage hvor væggene er af lecasten. Jeg vil gerne have opsat nogen hylder da de skal bære værktøj mv.
Jeg har prøvet med forskellige plugs, også dem af metal, 2komponentlim, franske skruer, trædyvler.
Ikke dem der danner sløjfe på bagsiden, da der er for dybt. Hver gang har det kunnet trækkes ud igen.( Der er blevet rengjort for borestøv.)
Jeg har nu set nogen plugs med dobbeltekspansion, men ved ikke om de er velegnet hertil. Har nogen erfaring med dette, eller hvad man kan gøre, vil jeg gerne høre nærmere, inden jeg køber.
Tak for svar

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-03-20 22:39

Drop plugs, skru direkte i med de største skruer, der går i beslagene og stop med at spænde, når du er i bund eller 1/10 mm før.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-03-20 22:43

Alternativt bor 10 mm huller, bank 100 mm lange firkantede træpløkke (11 mm firkant) vædet med polyurethanlim i hullerne (fugtet med vand) og vent i fire timer. Bor for til skruerne i træpløkkene og skru op.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-03-20 10:58

Tag en kig i Den lille blå,
https://expandet.dk/da/den-lille-blaa/

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 07-03-20 18:53

Jeg har købt en patron med produktet "Fischer Klæbemasse FIS VS 300 T 300 ml". Men ikke brugt det endnu. Håber det kan bruges. Men har så set linket fra katekismus. Der er dyvlerne "special" og "lb" der begger foreskriver brug i porøse materialer, og som er billigere. Men er i tvivl om de er gode nok.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-20 09:54

Når man belaster en hylde, vil der være træk i mindst det ene ophængspunkt. De sten holder ikke til ret meget vandret træk, så pas på med at bruge dem til noget tungt. ellers risikeret du at det falder ned .uanset om pluggen sidder fast, for der er grænser for hvad stenen holder til.

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 11-03-20 23:06

Tak for svaret transor.
Stenene holder desv. ikke til noget