/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Program til beskæring af fotos
Fra : Soren_Steen_Nielsen
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 05-03-20 01:40

Er der nogen som lynhurtigt kan anbefale mig et godt og gratis program til beskæring af fotos? Jeg troede oprindeligt at Libreoffice Draw kunne gøre det, men det ser det ikke ud til at den kan.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-03-20 04:23

Bruger dette gratis no-nonsense program - http://www.photoscape.org/ps/main/download.php

Hold lige øje med om der skal fjernes et fluenben ved evet. install, så du ikke får andet med.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-20 10:08

Libre office draw

indsæt billede
marker billede
formater > billede > beskær

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-03-20 11:12

Hvilket operativsystem?
Ren beskæring af billeder, kan de alle vist uden tilføjelsesprogrammer.

Godkendelse af svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-03-20 14:37

Tak for svaret Eyvind.

Ja når klokken er mange er der risiko for at man overser ting. Jeg havde ellers brugt mange timer på ikke at kunne finde det punkt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-20 23:54

Ja det kender jeg godt. I øvrigt har jeg brugt Libre Draw til at lave Pas og kørekort billeder, hvor jeg laver nogle lodrette og vandrette streger som passer med de officielle mål.
Og så lige et par kopier i samme print.