/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Parabol
Fra : omahexen
Vist : 336 gange
200 point
Dato : 02-03-20 07:01

Er det muligt at tilslutte to satreceivere med et kabel fra udendørs enhed ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-20 10:14

Det har jeg, så det kan sagtens lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-03-20 14:12

En af mine gamle naboer havde 2 modtagere på een parabol.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 04-03-20 07:03

Kræver det ikke en form for fordelerdåse ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-20 10:00

Jeg ved tæt på ingenting om parabol modtagelse - men jeg tro du skal bruge sådan en her:
https://www.av-connection.dk/?PNo=KU-7977&gclid=Cj0KCQiAwP3yBRCkARIsAABGiPooKe1VFhdIqZsqzX3CaZWLiSrgqG1PRg_ChsfDgRT1FqROFYjYkKEaAjewEALw_wcB

Du kan også spørge dette firma direkte. De bor i Odense.
https://www.av-connection.dk/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-03-20 10:59

Jeg fik en proff til at installere det hele. Det kostede ikke ret meget, og han vidste hvad han gjorde.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 04-03-20 20:23

Man kan vel bare bruges sådan en
https://www.avxperten.dk/antennefordeler-iec-stik/antennesplitter-2-vejs.asp
eller kan man.
Der jeg ser problemet er opsætningen af Sat modtageren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-20 20:55

Den splitter der vises er beregnet til at splitte et stk antennesignal ud til to modtagere.
Så den er ikke så god til formålet hvor det er to parabolsignaler til et fjernsyn.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-03-20 21:36

=> Eyvind: Prøv lige at læse spørgsmålet!! Du er helt galt på den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-20 09:42

Ja Bille - den fik jeg lige vendt på hovedet.

Dette er noget vrøvl:
Citat
Den splitter der vises er beregnet til at splitte et stk antennesignal ud til to modtagere.
Så den er ikke så god til formålet hvor det er to parabolsignaler til et fjernsyn.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 06-03-20 07:26

Tak for svaret Eyvind.