/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
GPS garmin strøm til sådan en på cykel.
Fra : EiHaBr
Vist : 283 gange
300 point
Dato : 01-03-20 15:59

Hvis man skal montere en Garmin på en cykel eller knallert, kan man så bruge en powerbank til strømforsyning, og evt. hvor meget strøm skal den have, hvad passer volt og amp med.
Er der nogen el eksperter der ved sådan noget.

med venlig hilsen
Eigil

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 01-03-20 18:19

Hvis den er til bilbrug, kører den vel fint på 12 Volt. Hvad siger brugsanvisningen? Var det mig, ville jeg arrangere mig med 3-4 Litiumceller 18650 i serie.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-03-20 18:49

Den kører IKKE - nødvendigvis - på 12V eftersom der sidder et stik med div. elektronik, der drosler strømmen ned.

Jeg lader fint min Garmin GPS via en powerbank.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-03-20 06:34

Garmin er jo blot et varemærke, som står fra alt fra ure til flynavigation. Hvad er det for en Garmin du har i tankerne?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-03-20 10:17

Ganske almindelig GPS nüvi 2559, som jeg også kan lade via cigartænderstik i bilen.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 02-03-20 12:26

Ja en ganske almindelig Garmin til bilen en nummer 2597, som kan lades fra cigartænder stik eller en medfølgende EL lader med udgangsstrøm 5,35v. jævnstrøm 2,0A max.

Bille: når du lader fra Power bank beregnet til PC og telefon mv. - når du gør det må jeg jo bare kunne det også, jeg var bare bange for at styrken var for stor. Når man kører 2 hjulet må man jo have strøm med i lomme.

Mange tak for deltagelsen.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 300 point
Dato : 02-03-20 12:34

Jeg er sikker på, at det nok skal virke.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-03-20 22:06

Tak for svaret Bille1948.
Tak Bille du havde flere gode indlæg, det virker fint.
Bruger man den har man heller ikke problemer med stik, for de passer jo dertil med en USB i den ene ende.

Tak til alle indlæg.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-03-20 23:36

Tak for point