/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Uopfordret, bør man ringe først
Fra : noiss
Vist : 158 gange
50 point
Dato : 18-02-20 08:06

Bør man ringe til virksomheden forinden man sender en uopfordret ansøgning?

Eller skal man bare sende den til virksomhedens e-mail
?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 18-02-20 09:18

Nej... Du sender bare din ansøgning til firmaet. Deri ordet "uopfordret".

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 18-02-20 10:02

Jeg ville nok personligt møde op og aflevere den, hvis muligt.
Her vil det være en rigtig god ide at have nogle spørgsmål part, hvis man for mulighed for at stille dem.

Allerede der viser man syntes jeg mere i interesse.

Jeg har ofte bemærket at folk sendte breve med post uopfordret,
firma navn findes ikke mere (firmaet blevet opkøbt af andet selskab og skiftet navn)

Så inden man skriver en ansøgning
Brug aldrig en standart ansøgning.
Find lidt info på firmaet du søger på
Hvis du kan knytte nogle ting sammen om dig selv, som du mener firmaet kan bruge, så skriv det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-20 13:09

Du tropper bare personligt og uanmeldt op og søger en stilling i virksomheden.

Så bli'r man også hurtigt 'screenet', som det hedder på ny-dansk, og fornemmer hurtigt; om det er noget for dig eller arbejdsgiver at gå videre med.

Sæt dig dog først lidt ind i, som forberedelse før du møder op, virksomhedens; forretningsgang, idealer, målsætning, struktur, kerneprodukter/-kompetancer. Så kan du derefter fortælle, hvad du har at tilbyde. C.V, eksaminer, erfaringer, kurser osv.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-20 13:18

Nu ved jeg, af gode grunde, ikke hvilken virksomhed du har i tankerne?

HUSK: Bare dét; at du besidder evnen til at skrive dansk, i sig selv er en kompetance ;.-)
</MOLOKYLE>