/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Lars Peter Larsen konfirmere
Fra : 2601
Vist : 295 gange
500 point
Dato : 10-02-20 13:48

Jeg søger efter hvor Lars Peter Larsen født 22 feb 1867 i Algestrup By, Sønder Asmindrup Sogn, Merløse Herred, Holbæk Amt som søn af Jens Larsen husfader og væver samt hans hustru Ane Jensen.

Det sidste jeg har på ham er en FT 1880:

Folketælling-1880.
Holbæk, Merløse, Sønder Asmindrup, Alkestrup By, et hus, 1,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Lars Larsen, 64, Gift, husfader, daglejer i agerbruget, Tølløse sogn
Ane Jensen, 69, Gift, hans hustru, Grandløse
Lars Frederik Ferdinand Jensen, 13, Ugift, plejesøn, Grandløse
Lars Andersen, 80, Enke(mand), inderste, nyder fattigunderstøttelse, Grandløse
Niels Kristian Busk, 43, Gift, husfader, smed, Daastrup sogn, Kjøbenhavns Amt
Maria Kirstine Jensen, 42, Gift, hans hustru, Saaby sogn, Kjøbenhavns Amt
Anna Nilsine Busk, 13, Ugift, deres børn, her i sognet [Asmindrup]
Kristiane Magrete Busk, 11, Ugift, deres børn, do [Asmindrup]
Knud Kristian Busk, 9, Ugift, deres børn,    do [Asmindrup]
Hans Albert Kristian Busk, 4, Ugift, deres børn, do [Asmindrup]
Petrine Karoline Busk, 9, Ugift, deres børn, do [Asmindrup]
Marie Kristine Busk, 6, Ugift, deres børn, do [Asmindrup]
Ane Dorthea Andersen, 71, Enke(mand),    forsørges af fattigvæsenet, Kjøbenhavn
Jens Larsen, 42, Gift, husfader, væver, her i sognet [Asmindrup]
Ane Jensen, 43, Gift, hans hustru, Tølløse
Lars Peter Larsen, 12, Ugift, deres søn, her i sognet [Asmindrup]

Jeg har set i Sønder Asmindrup Kirkebog både Hovedbog og Kontraministerialbog uden at finde hah.

Nogle der ved hvor han bliver konfirmeret henne??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-02-20 15:10

Hej igen
Jeg vil åbenbart helst svarer på noget du ikke spørger om
Ft 1890
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=59877#59877,12225634
Mvh
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-02-20 17:25

Til modersvilje.

Du skal have mange tak for FT 1890 som jeg ikke havede.

Det er mærkelig at han ikke er i Kirkebogen som konfirmeret ca. 1882-83 når han er hjemme i FT 1890 og da han bliver gift 1893 hvor han også er hjemme hos sine forældre.

Mange tak for din hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 11-02-20 06:43

Han er konfirmeret i Grandløse

Holbæk amt, Merløse, Grandløse, 1858-1887 K (m) (KM) - opslag: 16 af 25 opslag

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 11-02-20 10:55

Tak for svaret vith.

Nej du skal have mange tak for din hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-02-20 23:11

Altid en fornøjelse