/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
vin
Fra : kenwood
Vist : 344 gange
100 point
Dato : 07-02-20 19:32

hvor blev der af 3 ugers vin, kan det slet ikke købes nogen steder mere ?? (hjemmebryg)

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-20 19:40

Der er nok ikke et marked for det længere - vin er jo blevet en rimelig billig vare i færdigbrygget tilstand...

F.eks. Bag in boks som kan købes for ca. en hund for 3 ltr. når man er heldig.

Man kan selvfølgelig stadig selv bikse med det:
http://www.vinbryggeren.dk/html/hurtig_vinfremstilling.html

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-02-20 22:09

Prøv her, de kender vist til det hele
https://www.bryggrej.dk/

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-02-20 22:10
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-02-20 22:13

Sorry, det var så ØL.
Men sikkert det for vin.

Syntes jeg har set noget hjemmevin fra Sverige, til billige penge

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-02-20 22:32
Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-02-20 12:57

Selv den billigste vin du kan købe til ca 25 kr pr liter er væsentlig bedre end det man engang kunne lave med 3 ugers vin.

Så der er ikke nogetmarked for den slags mere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-02-20 13:14

Selv den billigste vin du kan købe til ca 25 kr pr liter er væsentlig bedre end det man engang kunne lave med 3 ugers vin.

Så der er ikke noget marked for den slags mere.

Godkendelse af svar
Fra : kenwood

Dato : 08-02-20 15:18

Tak for svaret netop.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 16-02-20 22:11

En tre ugers vin som de hedder kan da være rigtig god, den skal bare lagre en tid efter fremstillingen, så kan den blive rigtig god. Noget sludder at den er dårliger som dem man køber.
Det behøver jo heller ikke at være en tre ugers vin, man kan også lave af egne frugter.
Jeg har lavet rigtig meget vin tilbage i tiden.
Det er nok kun dem der har det som en hobby der laver det, det er ikke noget man gør for pengene nu til dags. Sådan er det jo med så meget, noget som at avle tomater og agurker i eget drivhus, det er da heller ikke billigere, men de er meget bedre som dem man køber.
Nå men det var bare min mening.