/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad udad tabes skal indad vindes
Fra : ingelein
Vist : 207 gange
100 point
Dato : 07-02-20 09:32

overskriften er et citat fra DALGAS, som ville forvandle vores hedearealer til frugtbar landbrugsjord.
Nok om det, men jeg kom i tanker om det da vi kørte de 10 km til vores nærmeste postafhentningssted. hvad nytter det at spare på de nære poststeder, når folk skal bruge bilen for at hente/aflevere post? hm.... vi bor et sted med omkring 6.000 indbyggere. FAKTA har et pakkeskab fra PostNord, men de færreste bruger jo denne alt for dyre og upræcise postmulighed.
Så lad os fortsat svine luften til med privatkørsel efter/med post. Vores postkasser bliver tømt hver 2. dag..... måske?
Jeg ønsker en postmulighed i vores by!
Ingelein

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-02-20 11:01

Postvæsenet har de sidte 20 år arbejdet støt på at få sig selv nedlagt.
det er ikke sikkert at de selv har vidst det; men alligevel lykkes det snart.

Få i stedet dine breve sendt i en pakke fra en af de andre og mere pålidelige distributører.
Der er adskillige , som vil bringe dig pakker til en pris som ikke er meget mere end et almindeligt brev koster.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-02-20 11:41

Ja. ..... De hænger også på mange tjenestemænd, som nu før tid er sendt på pension. Vedkommende er kvinde, fuldt arbejdsdygtig og har masser af andet arbejde, så........... Tjenestemandspensionen kan de godt være tjent med! Der må da være nogen, der kan rydde op i det postvæsen! ...... Tja det har de jo også gjort ved at sende mange ? tjenestemænd på pension før tiden.
Ingelein

Kommentar
Fra : persens

Dato : 07-02-20 13:10

Jeg må lige komme med en lille bemærkning ang. tjenestemænd og deres pension:
Det er ganske rigtigt, at tjenestemænd er "dyre" at fyre, og det er der en grund til:
For rigtig mange år siden var den eneste mulighed for at få ansat en person i Staten nemlig den,
at man kunne tilbyde en temmelig ussel løn i den aktive tilværelse, men så kunne man se frem til en favorabel pension til alderdommen.
Jeg husker stadig bemærkningen (især fra de ældre): "Ja, så har du jo pensionen", da jeg fortalte, at jeg skulle starte i Post- og Telegrafvæsenet i 1965.
Den pension nyder jeg nu godt af, og jeg må lige tilføje, at lønnen i min aktive tilværelse absolut ikke var noget man gik og pralede med

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-02-20 14:55

Jeg under alle tjenestemænd i statens tjeneste gerne deres pension. Det er bare det at man "frigiver" nogle tjenestemænd, som sagtens kunne arbejde noget længere - indtil pensionsalderen, i stedet for at man i fyringsrunder fyrer de tjenestemands ansatte. Vedkommende kvinde var ked af ikke at skulle på arbejde mere!
Staten sparer på femørerne og lader daleren rulle .
Ingelein
Ps. Sluttede selv som fuldmægtig i kommunal regie, så jeg kender systemet .

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 08-02-20 05:49

Lige for at få lidt baggrundsfakta vedrørende postvæsent nedtur de sidste 20 år +/-, er det er ikke postvæsnet der er skyld i, at så mange posthuse er lukket ned... men derimod forskellige regeringer der med lov har digitaliteret omdeling af dv. breve via e-Boks og borgerservice i et støt tempo gennem årene. Dertil også den teknologiske udvikling, hvor alle i dag skriver breve via sms, de sociale media, eller mail.

Nærmeste inden i dag sender et postkort eller brev via postnord. Jo, måske til jul eller påske
Hvornår har du sidst sendt et brev/postkort..... Det kan måske tællet på en hånd, hvor mange breve jeg har sendt de sidste 15-20.år
Så, i stedet for at kalde postvæsnet for postnord, skulle man overveje om det ikke skulle hedde paknord.... Breve er erstattet med pakkepost.

McBobo

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-02-20 15:18

[CITAT]Hvad udad tabes skal indad vindes. overskriften er et citat fra DALGAS,[/CITAT
Det er ikke sandt. Udsagnet stammer fra forfatteren H.P. Holst.

Der er ingen grund til til beskylde folk for noget de ikke har gjort - eller sagt.

Fortsat god dag..........som er blevet en irriterende talemåde.