/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
fundraising middag
Fra : Rosa12
Vist : 224 gange
15 point
Dato : 04-02-20 17:53

Fik en god idé.

Har en veninde der bor i ulandet - der er de tit små og store fester eller blot middage men hvor pengene går til noget godt - eller mindre godt alt efter hvad man er til

Jeg kan godt lide at spise ude - men synes ikke rigtigt jeg finder sådan noget her hjemme?

Er der nogen der har kendslab til sådan noget her på Sjælland - når jeg punger ud - kan jeg jo lige så godt støtte nogen som trænger

Mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-02-20 18:19

Det er vel ikke dig, der har fået en "god idé" - det har andre fået før dig.

Vi er nok ikke så "minded" for det her i DK.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-02-20 19:37
Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-02-20 10:41

De fleste af disse fundraisers er ren reklame, hvor deltagerne faktisk kun giver penge for den mad de selv spiser i fine omgivelser.
Pengene kommer fra dem (du og jeg) der hopper på reklamen og sender bidrag til 'hvaddernureklameresfor'.
Og fra de medier der får 'lov til' at filme og fotografere 'girafferne', og bruge optagelserne i medierne, hvilket får bidragen yderliger op

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 08-02-20 16:58

Tja Jeg skrev ikke at jeg har fundet på selve idéen

Men at jeg gerne ville vide om der var noget på Sjælland og ting der er afholdt er svære at deltage i.

Tænker ikke på landsindsamlingrn hvor det er i tv eller se og hør men tænkte der måske alligevel var noget til fordel miljø, børn, gigt eller....

Og det er ven hyggelig måde at støtte på

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-02-20 06:32

Så laver du da bare din egen fundraiser.

Inviter X antal venner på restaurant, og når der skal beatles, så lægger du X antal kroner oven i hver enkelts kuvertpris, betaler restauranten deres, og sender overskuddet til dem du ønsker at støtte.

Denne løsning fungerer hver gang - altid - også selv om du spiser alene, eller sammen med kæresten

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-02-20 06:36

Faktisk så kan du gøre det hjemme hos dig selv.
Lave en middag for vennerne (gratis), og så bede dem om at overføre X kroner til dem du vil støtte som 'betaling' for din middag.

Du kan sågar springe ovenstående helt over, og bare sende de penge du ville bruge på en fundraiser direkte til dem du vil støtte?

Og så sende lidt ekstra, da du jo 'sparer' penge på middagen