/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Nyt OLED LG tv mangler undertekster..
Fra : Poulsen940
Vist : 426 gange
40 point
Dato : 29-01-20 22:40

Har et nyt Oled LG Smart TV der mangler undertekster når vi streamer fra DR. Symbolet i det nederste hjørne for undertekster findes slet ikke. Der er ingen problemer med alm. flow /antenne Tv fra DR eller med Netflix. Tvet kører Hbb og kender det med den røde knap osv.. ;) - nogen der har et bud på en løsning ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-01-20 01:05

Hvilket program bruger du til at streame med ?

Husk at en hel del lande normalt slet ikke bruger undertekster . Derfor er downloadprogrammer fra disse normalt slet ikke beregnet til at klare undertekster også.

Det afhænger også af din kilde ,hvordan undertekster er indbygget i programmet.

Kommentar
Fra : Poulsen940

Dato : 30-01-20 07:54

Jeg er ikke helt med. Jeg har tvet helt standart opsat som det blev leveret fra butikken - og jeg går bare ind på DRs hjemmeside og steamer deres indhold - og så mangler underteksterne som f.eks. er der på en alm. pc / ipad bærbar osv... ( kan f.eks. køre DRs indhold igennem apple boks og så virker alt, men meget besværligt og virker dumt på et Tv til 10.000 kr... ,)

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-01-20 09:18

Mener der på fjernbetjeningen eller i menuen er en mulighed for at vælge Standart sprog for tekster/ lyd, prøv det.
Mit tv havde samme problem, som forsvandt ved at vælge Dansk.

Endvidere har DR lavet om på deres side, så fejl kan sikkert opstå.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-01-20 09:20

Hovsa - du kendte knappen..

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-01-20 13:07
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-01-20 14:32

OPDATERET 23. FEB. 2017 KL. 11.48
BEMÆRK: ARTIKLEN ER MERE END 30 DAGE GAMMEL

Problemet er kommet efter de har lavet om på deres hjemmeside.
Før den kom til at ligne noget fra en Mobilos, virkede det fint.
Deres afspiller virker af H til, men det bliver sikkert rettet om nogle år..

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-01-20 14:35

Og forresten er den side du henviser til Live TV og ikke gemte klip fra arkivet.

Kommentar
Fra : Poulsen940

Dato : 30-01-20 18:05

beklager men ikke rigtigt nogle svar jeg konkret bruge.. må da være andre der har et nyt LG Tv der ved noget konkret.. ,) ??

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-01-20 22:14

Når alt andet grej virker, men ikke dit tv = opdater det, eller vent på at DR løser problemet.
Der findes et såkaldt ? hack, med at indsætte en tekst efter selv URL/ adressen, men kan ikke finde det og det løser ikke rigtigt problemet, da det skal indsættes hvergang du skifter rundt mellem programmerne på DR.

Måske kan det have noget at gøre med hvilken ? kode dit tv aflæser tekster på.
Kan du ændre det til fx Unicode/ Ansi eller UTF så prøv det.

Selv har jeg købt en Android H96 Pro og sat i HDMI i tv, så er jeg fri for problemer med alt andet.
Virkelig en Smart mini PC, til ingen penge.
https://www.youtube.com/watch?v=Eq5ewr4XOTY
Og priser fra 330.-

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-01-20 22:19

Linket skulle være dette.
https://www.youtube.com/watch?v=pwE7X7PXzg8

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-01-20 22:37

Ellers Kan DR sikkert svare bedre end her.

Kommentar
Fra : Poulsen940

Dato : 30-01-20 23:03

Takker - en H96 Pro er vel a la en apple-boks- eller ? har en sådan men ville gerne slippe for alt det halløj og bare ha et tv der virker i sig selv.. ;)

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 31-01-20 00:22

Pøj med det...

Hvis du har en Apple, så burde den/ andet virke ? hvad du sikkert også skriver? bare ikke dit tv
Det var nu også bare ment som et TIP til andre, og de 330.- er med porto.

Jeg har selv en gammel WDTV Live som jeg også holder fast på.
Den kan det meste, bare ikke Webm og det nye Codecs 265.

Skal ikke forstyrre mere.

Kommentar
Fra : Poulsen940

Dato : 31-01-20 08:22

Ja med apple er der undertekster på og alt er fint, f.eks. fra telefonen hvor DR har fin app hvor alt virker. Men lidt bøvlet syntes jeg.. ;)samme slags DR app kan jeg ikke finde til Tvet.. any way har nu bare lidt svært ved at forstå at selve tvet ikke alene kan få de undertekster på ( koster trods alt 10.000 kr. ;) tænker der må være mange som os der streamer en masse fra DR.... DR svarer øvrigt ikke når man skriver til dem(prøvet mange gange ;( - tak igen & ha´en God Weekend