/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Brugt data på mobilen - hvorfor
Fra : kipumi
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 25-01-20 22:20

Jeg har fået besked om at mit dataforbrug er over det tilladte. Jeg ser så på mit abonnement, at jeg har brugt for meget data. På mit abonnement kan jeg se, at jeg fra 1. januar til i dag har brugt en masse data. Jeg tror mit WIFI ikke har været slået til på mobilen. Det er den i al fald nu, men der er også en hvor der står mobildata - med en pil op og ned - skal den være slået til eller fra.
Mit internet plejer at virke, også uden for hjemmet, som en del af mit abonnement.
Når jeg skal rejse udenlands, hvad gør jeg så for at kunne komme på nettet. Er der noget, jeg skal slå til eller fra ?? - Det har ellers fungeret altid, men jeg må have kommet til at pille ved noget, siden jeg har fået brugt så meget data. Jeg håber I vil være omhyggelige med at forklare det. Tak.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 25-01-20 22:33

Dwr står et sted :Mobile data : få adgang til internettet via dit mobile netværk, skal den være slået til ? eller fra ? er mobile netværk min wi fi fobindelse. Jeg er helt blank.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 25-01-20 22:40

kanppen WIFI opkald, skal den være slået til. , neden under står der Wifi - foretrukket eller mobil netværk foretærkkes. Det er en samsung galexy s5 - jo mere jeg kigger i telefonen, desto mere usikker bliver jeg.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 26-01-20 00:29

Mon ikke det er din udbyder du skal spørge i stedet for at spørge her - der er jo ingen der kan give nogen forklaring på dine forvirrede spørgsmål...

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 26-01-20 06:01

Du skal gå ind i indstillinger / Apps eller programmer og slå Mobildata/ Tilladelser fra, det kan godt tage tid og føles træls da det skal ske ed hver app, en Mobiltelefon har virkelig mange Apps der bruger unødig Data.

Begynd med de Apps du selv har indstalleret, og slå samtidig Automatisk opdatering fra (eventuelt synkronisering) ellers er telefonen konstant i kontakt med nettet.
Synkronisering æder virkeligt meget hvis dine fotos skal uploades hver gang du tager et billede
Opdateringer kan du selv klare engang om ugen eller lignende, og selv bestemme hvilke der skal opdateres ved at få ind på din App konto (Google Play)

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 26-01-20 19:21

Tak for svaret abbaba. Jeg må undskylde mine forvirrede spørgsmål, men troede, man kunne spærge om alt her. Men Abbaba tak fordi du svarede - jeg er ved at se på det.