/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
PhotoShop/FrontPage
Fra : DDT
Vist : 480 gange
20 point
Dato : 02-07-03 12:20

Kan man redigere en hjemmeside der er lavet i PhotoShop og hvor siderne er bygget op som billeder, i FrontPage?

DDT

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 02-07-03 12:47

når jeg laver hjemmeside så laver jeg den i phothoshop klipper den ud og sætter den ind i rammer i frontpage hvis det er det du mener??

mvh
Phylock

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 02-07-03 13:07

Jeg har overtaget en hjemmeside som er lavet i PhotoShop, men har ikke PhotoShop, men derimod FrontPage XP til at foretage opdateringerne i.

mvh
DDT

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 02-07-03 13:51

hjemmesiden kan da ikke være lavet i Photoshop. Det må være grafikken, som er lavet i Photoshop og derefter sat ind i FP.
Så hvis du vil have andre billeder / andet grafik ind på hjemmesiden, laver du bare din grafik i et andet billedbehandlingsprogram, web-optimerer det og indsætter det i din HP

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 02-07-03 13:54

men den er klippet og lavet om til billeder (ikke psd) ...
i så fald åbner du bare hjemmesiden i frontpage og foretager opdateringerne for det har intet med photoshop at gøre mere

hvis jeg stadig ikke svare på det rigtige spørgsmål, så har jeg vist ikke forstået det..

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 02-07-03 14:13

Jeg kan ikke ændre teksten med FrontPage, da hver side er lavet som et billede. Hvis jeg siger 'rediger billede' får jeg bare billedprogrammet Paint frem.

mvh
DDT

Accepteret svar
Fra : Phylock

Modtaget 20 point
Dato : 02-07-03 14:42

det vil sige at hver side der et billede ... underlig måde at gøre det på ... jamen så er der ikke nogen mulighed for at redigere det i frontpage desværre
hvis du har psd filerne så kan du hente en trial
http://www.softrom.net/description.asp?SiteID=346
og ordne det sådan ... god arbejdsløst

mvh
Phylock`

Godkendelse af svar
Fra : DDT

Dato : 02-07-03 14:50

Tak for svaret Phylock.

Du har vist stor ihærdighed for at forstå mit spørgsmål.

mvh
DDT

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-07-03 17:09

Jeg går ud fra at webstedet allerede eksistrerer.
Har du prøvet at importere - i FP hjælp>smart søgning>skriv importer>søg>importere et websted
Når du får besked om at angive adressen på det nye websted, så læg det på din egen comp. og senere udgive det.
Det er nu muligt at dine billeder "opløses" så du kan arbejde med dem.
Emesen.

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 02-07-03 17:27

Det vil jeg prøve i morgen og vende tilbage og sige om det lykkes.

mvh
DDT

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 03-07-03 12:05

Hej Emesen
Nu har jeg fulgt din anvisning, men - desværre - billederne opløses ikke.

mvh
DDT

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-07-03 18:42

Hvilke programmer har du til rådighed.
Emesen.

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 03-07-03 19:11

FrontPage XP samt diverse tilbehørs programmer i Office XP Pro, dvs. bl.a. Paint

mvh
DDT

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-07-03 19:24

I Power Point kan man opdele et billede - så måske.
Har du også photo Draw kan denne også opdele grupper.
Ellers prøv i en browser at h-klikke og gem billede. (og håbe kun selve billedet kommer med.)
Emesen.

Kommentar
Fra : DDT

Dato : 03-07-03 20:26

Jeg prøvede lige at h-klikke i en browser som du foreslog - men desværre ingen forskel.

Men jeg tror at problemet bliver løst ad anden vej. Den person som har lavet hjemmesiden vil lave siderne om til HTML - og så må man da kunne ændre i teksten vha. FrontPage.

Tak for hjælpen,
Emesen.

mvh
DDT