/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
sv650 uløseligt motorproblem?
Fra : thebiker
Vist : 601 gange
500 point
Dato : 02-07-03 11:57

Jeg er den "lykkelige" ejer af en sv650 år 99 der kører super godt.Untaget når man kører lange stræk, for eksempel på motorvej,pluselig hakker og sætter den ud, hvorefter den kører fint igen, det virker som om benzintilførslen bliver afbrudt.2 værksteder har arbejdet på problemet uden held.Lige for tiden prøver jeg med Motul fuel clean, har du et bud på dette yderst irriterende problem?

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 02-07-03 12:28

hejsa ved ikke lige hvordan det er med SV650 men yamaha SZR660 har også et benzin tilførsels problem!!!! prøv at sætte en benzin ELpumpe på.... vil du ikke bruge penge på det.....så tag en gammel sprintler pumpe fra en skrot bil og test om dit probsss bliver løst... håber du får bod på din cykel for det er sq da et lidt træls problem hilsen Me....

øhhhh det er bare et forslag........

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 500 point
Dato : 02-07-03 14:02

Tjek din tankudluftning (sidder normalt i dækslet).
Tag en tur på samme længde uden tankdæksel (1/4 tank fuld eller lavere) og se om problemet opstår. Gør det ikke det, så er det fordi din tank (vacuum) udluftning ikke fungere optimalt / ordentligt).

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 03-07-03 12:02

Det med tankudluftningen lyder fornuftig, men hvordan kan det værer at problemet ikke opstår når jeg er ude og køre "sjov" kørsel?

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 03-07-03 14:06

kan det heller ikke den får ikke benzin nok.... prøv en tykker benzin slange af blød gummi så kan det sagtens slutte tæt... eller også er det svømmeren der er problemer med ...det kan ike være så svært..... tag svømmerhuset af og se om den har den rigtige svømmerhøjde prøv dig frem det kan måske hjælpe dig

Kommentar
Fra : thebiker

Dato : 03-07-03 14:57

Jeg tror jeg prøver det med tankudluftningen først,det lyder sandsynligt, da jeg for to år siden væltede og i den forbindelse havde tanken skilt ad og sendt til maler.Det var også cirka der at problemet startede.Jeg tror at problemet befinder sig omkring tanken eller benzintilførslen,eller eventuel skidt eller ir i kaburator.

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 03-07-03 15:06

Hvis der er lukket for luften kan der ikke komme benzin og derved heller ikke kunne køre under normale forhold... men hva der er jo en´ mulighed S

Godkendelse af svar
Fra : thebiker

Dato : 09-07-03 11:54

Tak for svaret CLAN.
Jeg ved ikke 100% om dit svar er rigtigt men umidelbart og ind til videre vælger jeg at tro på det.