/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Leder efter film dansk fra ca. 1980erne
Fra : Poulsen940
Vist : 450 gange
20 point
Dato : 06-01-20 22:43

Nogen der kender denne gl. danske film, nok Tvfilm ?
Den er ca. 1980erne, hvor jeg mener Peter Steen havde hovedrollen som en mand der har en noget grænseløs og kejtet i sin opførsel. Bla. synger han i et kirkekor hvor han i starten af filmen synger falsk og for højt - men hvor han til slut i filmen synger helt rent i samme kirkekor- efter at have mærket div. modgang i livet / filmen.
Jeg husker især en situation hvor hovedpersonen overfylder sin tallerkenen med mad fra en buffet og vælter en del af maden tilbage efter en anden siger til ham, citat ” du nok sulten ”.
Jeg har undersøgt alle film som Peter Steen har lavet men kan ikke finde frem til omtalte..

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-01-20 00:15

Adams æbler = nyere film.
Og nyere tid De Frivillige
Peter Sten´s roller er meget begrænset? hvad angår ONDSKAB.
Dog er Gansterens Lærling et kig/k værd at se.

Mener dog der har været en enkelt mere med samme= indhold dog ældre, mener den hed Hævnen/ m? Ghita Nørby og andre kendte fra engang, der aldrig kommer tilbage.
Ellers er der en på Bonanza, en Serie med Fritz Helmut.
Se under Drama = hun hade nogle pæne `mælke-kasser...

Men lidt mere info og du har filmens navn.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-01-20 00:30

Hævnen/ m? Ghita Nørby og andre kendte fra engang, der aldrig kommer tilbage.

Var det ikke = det var bare møjunger..

Og jeg tænkte så på Hærværk _ God film.
https://danskefilm.dk/film.php?id=604

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-01-20 10:56
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-01-20 21:09
Kommentar
Fra : Poulsen940

Dato : 07-01-20 22:10

Tak for alle svar ;) - men de fører desværre ikke til en afklaring.. håber andre har input da jeg virkelig gerne vil finde frem til filmen som jeg har " haft med mig" i alle år fra jeg var en stor dreng. Som jeg husker det er det et flot filmstykke der bla. handler om at modgang modner og gider indsigt..

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-01-20 07:33

Hvis ikke du kan finde den på den nævnte https://da.wikipedia.org/wiki/Peter_Steen er du jo sikkert på vildspor og skal finde frem til den rette skuespiller...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-01-20 23:37
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-01-20 23:45

Kan det være
https://www.dfi.dk/viden-om-film/filmdatabasen/film/troubadouren

TRUBADUREN
Selv om man kun er statist i Den Kongelige Opera, kan man godt
have oplevelsen af at være på lige fod med operastjernerne. Peter
Steen spiller statisten uden situationsfornemmelse, der tror han selv
er på vej til at blive en af stjernerne, men til sidst må han indse, at
træerne ikke vokser ind i himlen - i hvert fald ikke for ham.

Manuskript: Peter Ronild og Peter Steen
Hovedroller: Peter Steen, Peter Ronild, Lane Lind
Kamera: Ole Schultz
Danmarks Radio 1976

Kommentar
Fra : Poulsen940

Dato : 09-01-20 17:32

Takker mange gange - for det kan være det er "TRUBADUREN " fra 1977, Men jeg skal jo have genset filmen før jeg er sikker og jeg kan bare slet ikke finde frem til et sted hvor man kan købe eller leje dette gamle Tv drama.. så spørgsmålet må nu være : hvor kan man leje eller købe et sådan gammel tv drama ?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 20 point
Dato : 09-01-20 20:12

Ja det bliver nok nærmest umuligt, da den er vist i Tv, og ikke er udgivet på DVD.
Eneste mulighed for svar er at kontakte filmdatabasen

https://www.dfi.dk/viden-om-film/filmdatabasen/film/troubadouren

http://danskfilmogtv.dk/content.php?page=media&value=15346

Godkendelse af svar
Fra : Poulsen940

Dato : 09-01-20 21:59

Tak for svaret katekismus.
det så super - og jeg tror jeg spørger om nogen kan finde / eller har filmen liggende på en eller anden måde.. ;)