/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
nyt telefon abonnent
Fra : ferik
Vist : 466 gange
500 point
Dato : 27-12-19 20:07

yousee lukker mit talietidkort 1 feb.
så jeg skal have ny forbindelse
det skal være billigst mulig
jeg bruger kun telefonen som nødtelefon
hvad er billigst
jeg vil helst beholde mit nr.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 27-12-19 20:51

fullrate 29 kr om måneden.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-12-19 20:55

Fullrate er også Yousee

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 27-12-19 22:49

Du kan tegne et basis abonnement fra Oister til 19.kr pr. måned
https://www.oister.dk/mobilabonnement/oister-basic/

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-12-19 01:24

Holder også på oister, Keine problemer med dem, bare du betaler ? gratis overførelse af gammelt nummer eller NYT og nemmere, måske.

Og billigt BARE i tilfælde af at du skal ringe + 000/ 112 er gratis.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 28-12-19 12:13

Hos CBB kan du få et basis-abonnement til 19 kr. https://www.cbb.dk/shop/mobilabonnementer/cbb-basis-59-oere/

Jeg havde indtil i midten af 2018 3 forskellige abonnementer hos oister. Pludselig lavede de dem om selvom de havde lovet at disse abonnementer var "for altid". Blev efterfølgende tilbudt dyrere abonnementer.
På trustpilot kan du læse folks utilfredshed dengang og mange forlod oister pga deres aftalebrud,
heriblandt mig.
Jeg har indtil dato været glad for CBB og prisen på mine 3 abonnementer hos CBB og for dækningen.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 28-12-19 12:16

Glemte at skrive at nummeret du har flyttes bare over til CBB, det gøres når du bestiller abonnementet.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 28-12-19 12:47

Selvom CBB også er ejet af YouSee så kan jeg kun bekræfte "for læækers" indlæg. Der er i øvrigt også en vældig god service hos det firma. Har også 3 abonnementer hos dem også det til 19 kr. pr. måned.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 28-12-19 14:09

Flyt dit nummer over til " www.OK.DK " og flyt over til deres basis som koster 10 kr. om måneden hvor du endda kan tale for de samme 10 kr.
Jeg har selv 4 stk hvor den ene bruges i mit alarmsystem.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-12-19 14:40

Eyvind
jeg syntes ikke jeg kan finde
OK,s basis pakke

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 28-12-19 14:54

Du finder Oks basispakke her https://www.ok.dk/privat/bestil/basis
Tilsyneladende koster det 99 kr. at oprette.....men du må høre nærmere hos Eyvind.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-12-19 17:46

Eyvind kom ind

Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-12-19 17:49
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-19 19:50

Poten har lige vist dig vejen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-12-19 19:53

Og husk lige at du skal flytte dit nummer - ikke oprette.

https://www.ok.dk/privat/produkter/mobiltelefoni/mobilpakker/basis

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 28-12-19 19:56

ja og jeg lagde linket 3 timer før https://www.kandu.dk/spg180406.aspx#2054659 og foreslog han skulle høre dig Eyind om de tager 99 kr for at oprette abonnementet.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 29-12-19 01:16

Glemte lige at sige............Husk nu at slå alt data fra på overstående mobilabonnementer, hvis du bruger en smartphone. Ellers ender du bare med en kæmpe regning.
Bare en lille youtube video kan snild løbe op i 10-50.kr pr. styk, alt efter størrelsen på filen.
Så, generelt er overstående basis abonnementer kun forbeholdt ældre backup mobiltelefoner, hvor du kun kan tale og skrive en sms/mms.

McBobo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-19 13:03

Jeg kan ikke huske om de tager oprettelses/flytte gebyr.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-12-19 12:15

Jeg kan ikke se nogen steder, at der er flyttegebyr.
https://www.ok.dk/privat/bestil/basis

Det er en god løsning til sms (8 øre pr. stk)

Jeg betaler selv ind på hvert enkelt kort via computeren

Basisprisen er 10 kr. / md

Kortet kan modtage - sms - mms (skal tilsluttes) - ringe og modtage ring - jeg kan også gå på internettet med kortet.............men det kan koste lidt

Jeg har sms alarm hvis forbruget stiger for højt

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-20 16:42

CBB er yderst tilfreds - og de er IKKE en del af YouSee men derimod Telenors Netværk!

Clou

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 10-01-20 16:54

Tak for svaret Eyvind.