/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SONY Xperia Z5 Compact
Fra : ppk
Vist : 218 gange
500 point
Dato : 25-12-19 19:25

Glædelig (bag)Jul

Har overstående telefon, og nu er mit spørgsmål. Hvordan får jeg overført mine gamle gemte SMSèr ? til min PC så jeg der kan læse dem ?

Jeg skal nemlig have lavet en software reparation, af min telefon da min Bluetooth slår fra hele tiden min Wi-Fi vil slet ikke virke mere

Rep. er jeg blevet opfordret af fra SONY da det er den samme chip der styrer begge dele så en software kunne være en mulighed ! og ellers må det blive en ny telefon

Men som sagt har jeg en hel del meget VIGTIGE SMS`s jeg gerne vil have over på min PC, hvor jeg så kan læse dem for eftertiden.

På forhånd tak for hjælpen

PPK

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-12-19 20:05
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-12-19 20:07

Og go forhjul, nu er der kun 1 år til næste..

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-12-19 20:09
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-12-19 20:10
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-12-19 20:26
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 25-12-19 20:43

abbaba

Angående TeamViewer kende jeg den godt til PC, men jeg kan jo ikke få min telefon til at gå på Wi-Fi så med en lille data mængde på mobilen varer det over 1 time at hente programmet ned på telefonen

Nå, men jeg er så godt nok lykkedes med at bruge SONY`s backup program så så langt så godt ! men kan jeg nogen steder se i den backupfil hvor mine SMSèr er henne ?

Der er nok nogle stykker af dem jeg kan slette, når jeg evt. kan læse dem på PCèn

Og når jeg har gendannet telefonen, vil jeg jo nødigt have alt for meget skidt og møg med tilbage ! da jeg har en ide om at det er noget af mit Wi-Fi og Bluetooth problem er "virus" måske.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-12-19 01:48

Jeg fandt for nogen tid siden en app ved navn "Super Backup" i Google Play. En af funktioner i denne er at lave backup af bl.a. sms'er, men man kan også få backup af kontakter, kalender, billeder. Og den kan sættes til at gemme dem på for eksempel et SD-kort. Hvis du så køber en ny telefon kan du så installere samme app på denne, putte SD-kortet i og bede den om at restore det hele.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-12-19 14:57

Soren_Steen_Nielsen

Har nu købt et SD-kort og sat i telefonen men kan ikke få lov til at gemme mine SMSèr på SD-kort ved hjælp af Super Backup

Har så med super backup prøvet at sende dem til min Google Drev, men her tager den ikke alle med selv om jeg har bedt den om det

Sidder nu og tænker på, at når jeg via min stifinder kan se hvad der ligger af billeder m.v. på telefonen, så må der vel være en fil som indeholder ens SMSèr ?

Spørgsmålet er så bare hvad den fil hedder ?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-12-19 02:11

Citat
Har nu købt et SD-kort og sat i telefonen [Blink] men kan ikke få lov til at gemme mine SMSèr på SD-kort

Det lydder underligt, for det har jeg ikke selv haft problemer med. Check om telefonen overhovedet kan læse og skrive til kortet, og om der skulle være en indstilling som mangler

Citat
Sidder nu og tænker på, at når jeg via min stifinder kan se hvad der ligger af billeder m.v. på telefonen, så må der vel være en fil som indeholder ens SMSèr ?

Jeg har også selv ledt efter denne fil men aldrig kunnet finde den.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 01-01-20 22:12

Som opfølgning på dette hurlumhej, har jeg før jul skrevet en mail til SONY support for at høre i hvilken fil oplysningerne ligger i. Og hvilket program der kan læse det så jeg kan se det hele er med inden jeg geninstallere min telefon.