/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
KAn jeg......
Fra : Mr.Stock
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 18-12-01 10:02

DAv..
kan jeg godt montere en H1, 12v-55W pærer?? i min forlygte på min Sonic??? eller kan jeg med en H4, 12v-60/55w?? eller kan jeg ikke montere nogen af dem?? fordi de tar for meget af mit batteri?? eller fordi de ikke passer???

Og tilsidst: hver gang jeg kommer ud til min sonic og den har stået ude, er der dug/vand på indersiden af mit forlygteglas, er der noget jeg kan gøre for at forhindre det?
jamen også kan jeg bruge lang tid på at starte den med kickstarter, da el-starteren ikke tar fat, måske fordi selve sonic en er kold... ps. sonic er 1 måned gammel!!

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 110 point
Dato : 18-12-01 10:49

Du kan ikke montere en h1 eller h4 pære i din sonic.
Der er flg. muligheder for at få mere lys enten et lang/kort lys kit fra Aprilia (dyrt 1500-2000,-). Eller også kan du bruge en H7 pære (55W) men den skal tilpasses da den ikke passer i din fatning. Du kan slibe lidt af kraven og så kan den bruges.
Hovedlyset bruger ikke strøm fra batteriet , dette er kun til elstarter-bremselys-blinklys og horn.
Vedr. dug kan du prøve forsigtigt at bore et lille hul i bagsiden forneden af din parabol(lygteindsats) så kan fugten komme ud.
Din elstarter skal jo have strøm fra batteriet så dette skal være ladet helt op. Her i vintertiden taber det lynhurtigt strømmen og hvis du kører mange små ture bliver det ikke ladet ordentligt op. En anden mulighed m/elstarteren er hvis du kører m/tun , nogle kit er så højkomprimerede at starteren ikke er kraftig nok , men prøv nu først at lade dit batteri helt op.(hvis batteriet er faldet sammen på en eller flere celler duer det ikke mere!! ) men der er garanti på din Sonic hvis den kun er en mdr. gammel.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-12-01 10:33

"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3vDT7.5552$Q3.843957@news010.worldonline.dk...
[klip - en masse dumme spørgsmål... nårh ja... det findes ikke... så jeg
kommer lige med et dumt svar]

PIL DOG PÆREN UD OG KIG PÅ DEN... hvor svært kan det være (sagt med en bizar
bornholmsk accent)

Mht dugget på forlygten... Er det ikke fløjtende ligegyldigt..?? Nå, men du
kan bare slæbe rundt på en sammenklappelig opvarmet garage, så skulle den
være go'fin

Du kan ikke finde ud af at starte din Sonic fordi der står popsvans malet i
panden på dig... Brug chokeren...

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 18-12-01 11:15

Ved du hva KTTs, du er sku en stor nar at høre på.... du er garanteret fra jylland.. ja du er en eller anden nar med træsko, der kører på en yamaha 4-gear's!

Masteraugust0---> mange tak for hjælpen... hvad betyder H4, H7, H12.. hva betyder H?? og det vil sige jeg godt kan købe denne her: http://www.thansen.dk/product.asp?c=22780778&n=297943157&pn=297977199 ?.... og hva og hvordan skal jeg slibe noget af?? på forhånd tak!

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 18-12-01 13:53

Hej igen

Ja det er den rigtige pære, du kan se en krave forneden, denne er lidt for stor til din fatning men efter lidt forsigtig slibning(så den bliver mindre i diameter) kan den gå i din lygte. De 2 poler i enden af pæren plejer jeg at slibe lidt ned og derefter bøjer jeg klemmerne ( dem der går på polererne på pæren) lidt, så de kan holde pæren fast.
JEG ER FORØVRIGT FRA JYLLAND!!!!!!!!!

mvh.Jan

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 18-12-01 13:55

Tillæg!!!!

H betyder halogen , og er navnet på den luft/gasart der er inde i pæren.
De forskellige tal er på grund af forskellige konstruktioner af pæren f.eks. sokkel størrelser glassets form o.s.v.

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 18-12-01 13:58

Et tillæg mere!!!!

Pæren er ikke specielt billig hos T.Hansen, prøv hos en auto tilbehørsforretning, jeg har set dem til under 100,-

Mvh.Jan (fra Jylland)

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 18-12-01 16:39

sorry MAsteraugust0.. men man bliver sku bare irriteret på sådan en som ham, der altid skal prøve at spille smart!

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 18-12-01 16:53

kender du evt. et sted på nettet!! hvor man kan få den?? bilexperten har den ikk!
og jeg har også fundet ud af jeg skal købe 2, da der er 2 forlygtepærer i sonic'en!

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 18-12-01 17:53

Hej igen
Her er en addresse 2 pærer incl. moms ialt 115,- www.dkautodele.dk/
Prøv det!!!!

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-12-01 21:18

"kTTs" <ktts_the_mighty@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9vn2es$4r1$1@sunsite.dk...
> "Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3vDT7.5552$Q3.843957@news010.worldonline.dk...
> [klip - en masse dumme spørgsmål... nårh ja... det findes ikke... så jeg
> kommer lige med et dumt svar]
>
> PIL DOG PÆREN UD OG KIG PÅ DEN... hvor svært kan det være (sagt med en
bizar
> bornholmsk accent)
>
> Mht dugget på forlygten... Er det ikke fløjtende ligegyldigt..?? Nå, men
du
> kan bare slæbe rundt på en sammenklappelig opvarmet garage, så skulle den
> være go'fin
>
> Du kan ikke finde ud af at starte din Sonic fordi der står popsvans malet
i
> panden på dig... Brug chokeren...
>
Ta' lige og skru lidt ned for charmen, lille mand.
Manden spørger pænt og du svarer som en halvskaldet folketingsmedlem fra
Enhedslisten.
Jeg har selv problemer med elstarteren på min Speedfight og på den har jeg
ikke fundet nogen choker.
Så hvis du, imod al forventning, sidder inde med viden om hans spørgsmål, så
svar ham, ellers lad være...

Michael

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 30-12-01 16:27

Hej Mr.Spock

Har du fået et svar du kan bruge?
I alle tilfælde vil jeg gerne have en afgørelse ja eller nej!!!

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 30-12-01 17:50

jo tak... har bare ikke været inde på Kanu.dk i lang tid.. sorry...

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 30-12-01 18:09

Tak Mr. spock.
Det var venligt