/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre ikon udseende i win 10
Fra : cardby
Vist : 300 gange
355 point
Dato : 22-12-19 13:19

Hej jeg har bærbar pc med win 10 home og en stationær med win 10 home begge er opdateret med nyeste version.
Jeg har lavet mine egne ikoner til forskellige mapper på den ene maskine, og lagt dem på en extern HDD, men når sætter den externe HDD til den anden pc vises kun de almindelige standard ikoner. ???
mvh
KN

Kommentar
Fra : poten

Dato : 22-12-19 13:33

Det er jo fordi du har lavet ikonerne med et specielt program som er krævet for at det virker...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-12-19 14:59

Informationerne om ikonernes udseende lagres i en fil, som jo ikke overføres til den anden PC.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-19 18:07

Tag en kopi af det ikon som hører til en mappe og gem det i mappen,
opret så en "desktop.ini" fil i den mappe, åbn den med notepad eller en anden tekst editor,
og indsæt følgende:

[.ShellClassInfo]
IconFile=mit_ikon.ico
IconIndex=0

Og du retter selvfølgelig mit_ikon.ico til det dit ikon hedder!

Du kan os bruge et program til det, her et gratis
https://www.sordum.org/10124/folder-painter-v1-2/

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 355 point
Dato : 22-12-19 22:16

Kopier ikonerne til en mappe på samme pc/disk som mapperne ligger på. Højreklik på mappen, vælg egenskaber, vælg skift ikon, find det gemte ikon, og vælg 'ok'.

Godkendelse af svar
Fra : cardby

Dato : 23-12-19 10:50

Tak for svaret Brassovitski.