/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skifte problemfrit fra Windows7 til 10?
Fra : Oldboston
Vist : 289 gange
100 point
Dato : 13-12-19 13:11

Nu, hvor Microsoft gør det nødvendigt at gå over til Windows 10, er der sikkert mange, der ligesom jeg, overvejer, hvad vi kan gøre for at gøre overgangen så uproblematisk som mulig. Kan vi bevare Classic Shell - og fortsætte med det skrivebord, vi er vant til? Er der andet, vi kan gøre for at undgå den overflod af vinduer og meddelelser, der måske ellers følger med. Er der et sted på nettet, hvor der er skrevet kloge ord om dette ? Eller er der en bruger her i kandu, der kan give gode råd?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 13-12-19 13:21

Jeg har Win7 på en maskine og Win10 på den anden. Skrivebordene ligner meget hinanden, og jeg har ikke oplevet flere meddelelserpå 10eren,end på syveren.
Væsentligste forskel er menuen "Start", der er bygget anderledes op, og at controlpanelet gemmer sig lidt dybere inde i sysle.
Men jeg synes, at 10eren kører mere fejlfrit og er bedre til at klare eventuelle problemer.
Jeg tror ikke, du behøver at være bekymret for overgangen.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-12-19 13:27

Nu, hvor Microsoft gør det nødvendigt at gå over til Windows 10

Hvor står det skrevet.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-12-19 13:31
Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-12-19 13:55

Ok, men den fungerer trods alt alligevel, og vil sikkert gøre det de næste 20 år.

Mange bruger stadig XP uden nogen form for problemer.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 13-12-19 14:26

Citat
Mange bruger stadig XP uden nogen form for problemer.

Næh, men er det lige så sikkert som Win 10?

Jeg ville da aldrig bytte min yd med de foregående alternativer - det kører bare med Win 10 -
jeg kender selvfølgelig mange der er bange for om det nu er anderledes og uforståeligt...
Nej, det er kun en smule tilvænning.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-12-19 00:34

Nej, det er kun en smule tilvænning.

Fatter hvad du mener med tilvænning? det burde hedde afvænning af ? og så er listen lang.
Alle (har) lavet gode systemer, men at man til tider skal klikke ? 17 gange bare for at komme til ? sandheden ? er mig gåde.

Selv har jeg ikke opdateret min 7 i mindst 5 år = og slet ikke deres såkaldte sikkerheds opdateringer som bare giver ekstra problemer = som de så retter efter flere klager og 100000 henvendelser, og er totalt unødige.

Selv så kaldte Webdesignere gør livet til en PLAGE.
SKIDT og LORT der ikke virker på en PC men er DEDIKERET!!!!!! så skidtet kun kan bruges på en Mobilos

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 14-12-19 00:42

Og snart God Jul.
Jeg har vist lukket for meget GAS ud, bare ved at blive på nettet.

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/undrer-du-dig-ogsaa-over-vindmoeller-staar-stille-i-blaesevejr

Og pas så lige på KLIMAET inden i sætter Juletræets lys i stikket = anbefaler en tændstik.

https://www.youtube.com/watch?v=HjHeg2KrsDo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-19 11:11

Der findes et lille trick som kan bruges til win7 win8 win10
Det er en genvejsmenu til at finde forskellige indstillinger.

GodMode laves sådan:
Du du skal lave en ny mappe og døbe/omdøbe den til:
-------------------------------------------------
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
-------------------------------------------------
Marker ovenstående tekst og kopier ctrl+c
Og så sætte ind ctrl+v

Så skulle den være klaret,
når du dobbeltklikker på det nye flotte ikon
Har du en masse genveje til justering af din windows

Ps. Hvis du ønsker at beholde den elskede win 7 - så er det jo bare opdateringerne som ikke kommer efter 14 januar 2020
så husk lige at opdatere en uge før, da der nok bliver opdateringskø.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-12-19 20:18

Jeg har haft win 3.1, win 95, win XP, win 7 (konens) og nu win 10 / version 1511. (Den første ver. af win 10).

Har aldrig haft problemmer med nogen af dem. Blot jeg holdt mig fra deres sataniske opdateringer. Microsoft råber og skriger om opdateringer, i tide og utide. Advarer om usikkerhed, hvis man ikke opdaterer.

Jeg vil ski.. dem en langt lige stykke. Har aldrig haft smuds af nogen art.
Min win 10 virker perfekt. Den kan endda indlæse visse programmer fra win XP, som jeg bruger dagligt. Bl.a. Paint. Win 10 paint er ubrugeligt.

Summa Summarum: Gå blot over til win 10, men slå aut. opdateringer fra.

M.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 15-12-19 23:04

Jeg vil ski.. dem en langt lige stykke. Har aldrig haft smuds af nogen art.

Ekko, eller var det en der skreg ULV en gang for meget.
Til tider ser jeg PIRAT fisk i badekaret, eller bare ormen der krymper i vand ? men sikkert bare Karius og Baktus der er på afveje.

https://www.youtube.com/watch?v=004uQ0sYlZY

Har ingen lyd PT, men går ud fra det kan høres

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-19 14:21

Inden der skiftes til windows 10 fra windows 7 - ville jeg lave en total backup af systemet.

Først kopiere dine filer ud (dokumenter / billeder / mails du vil gemme) på en usb stick.
Og så lave en total backop af din harddisk med det gratis Aomei backopper program.
Jeg kan vejlede dig i at gøre det rigtigt, hvis du har mod på det.