/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Optage musik
Fra : OleBPro
Vist : 164 gange
50 point
Dato : 12-12-19 17:15

Hi guys
Jeg er ganske ny i at spille (el guitar) musik. Jeg kunne dog godt tænke mig at lege med at optage musik i flere spor (helst 4 spor eller mere). Analogt (gl. spolebånboptager) eller digitalt? Forestiller mig at finde noget tromme loop på nettet og så selv prøve at spille bas og guitar... Altså lave noget musik????

Kommentar
Fra : netop

Dato : 12-12-19 17:52

Det lyder da spændende - god fornøjelse...

Kommentar
Fra : OleBPro

Dato : 12-12-19 18:22

Det var nu mere for at blive guidet mht recordbox, musikprogrammer, mikrofoner og lydkort... Budget 800-2000kr. Behøver ikke at være fantastisk til at starte med, men bare lidt bedre end Tlf optager????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-12-19 23:10

Et budget vi andre bruger til kabler levner ikke rigtig nogle muligheder. Bånd er der ingen der bruger mere, Nu optager man digitalt og lagrer på flash eller HD. Kig lidt på Zoom og surf lidt rundt på www.Thomann.dk
En god PC, et godt lydkort og et kababelt program og du kan lave en masse. Band in a box er faktisk et temmelig fint program at komponere i som wanna bee. Og kan man så exportere til en midiplayer der kan få det til at lyde, bliver det regulært sjovt.

Men pengegrænsen er stygt overskredet.

Kommentar
Fra : abbaba