/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvordan kan man se om en fil er DIVX
Fra : ivanovic1
Vist : 494 gange
20 point
Dato : 02-07-03 08:53

Hej alle

Hvordan kan man se om en fil er Divx?

Hilsen Ivanovic1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-03 09:04

Det er lidt svært at se hvad du spørgerom, sådan som spørgsmålet er formuleret, men den divX version jeg bruger findes filerne:

Files in archive:

   engine:

DivXc32.dll    Video Codec Version 4.1.00.3920 (Low-Motion codec)
DivXc32f.dll    Video Codec Version 4.1.00.3917 (Fast-Motion codec)
DivX_c32.ax    Direct Show Decoder Version 4.1.00.3917 (Hi Quality decoder)
DivXa32.acm    Audio Codec Version 4.1.00.3920alpha (Better than MP3 audio)
L3codeca.acm    Fraunhofer-IIS MP3 Radium's audio codec Version 1.2.0.63

   install:

DivX.inf    Install script
Register_DivX.exe Auto-install the script (for lazzy guys !)

   Utils:

DivX MPEG4 Video
   Codec.txt This text
DivX Site.url    Link to the internet site
SetStereo.exe    Radium's MP3 codec stereo mode changer
Stereo.txt    Help about SetStereo.exe

Hvis du mener, hvilke filer der skal bruge hvilke codec er det en anden snak. Der er jeg ikke ekspert.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-07-03 10:42

programmet GPsot som findes her: http://www.divx.com/software/browse.php?cid=17 skulle kunne afsløre hvilken codec filmen er komprimeret med

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 20 point
Dato : 02-07-03 10:46

Jeg har faktisk mange gange ønsket mig sådan et program......og denne kan mere end bare det......du kan læse meget mere om den her http://www.headbands.com/gspot/ hvor den nyeste version kan hentes

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 02-07-03 10:48

Grunden til at jeg spørger er:

Jeg har købt en dvd som kan afspille divx, er der nogen der ved hvor jeg kan downloade en fil så jeg kan se om den virkelig kan afspille divx.

Hilsen Ivanovic

Ps. er Divx og Mpeg 4 det samme?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-03 10:58

divX er et plug-in program der bruges til at decode f.eks *.mpeg og *.avi filer.

divX er altså ikke et format du kan afspille.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-03 10:59

Ps. du kan læse mere om divX på : http://divx.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-07-03 11:04

molokyle......ikke for at være fræk...men du skulle måske også kigge på linket...

der er også noget på dansk her http://www.toneme.dk/avm/tvmeetstheinternet_2.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-03 11:17

Uffe29 ->Ja, det gjorde jeg og der stod:

[citat:]
DIVX kræver en Windows Media Player tilført et særligt DIVX plug-in, se nærmere på www.divx.com.
[/code]

Det er rigtigt at divX skal bruges for at konvertere fra DVD til Mpeg 4. Til dette bruges divX encoderen. Alså plug-in'en. Den samme DVD fil kan konverteres til flere forskellige divX Codec, sådan at Mediaplayer med en divX plug-in ikke nødvendigvis kan afspille mpeg 4 med en anden divX codec, selvom kidefilen er den samme.
Hvis jeg har forstået det ret ? Man skal jo hele tiden lære

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-03 11:19

Ups... sku ha været:

[citat]
DIVX kræver en Windows Media Player tilført et særligt DIVX plug-in, se nærmere på www.divx.com
[/code]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 02-07-03 11:22

Hvor kan jeg downloade en fil så jeg kan finde ud af om min DVD kan afspille DIVX

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-07-03 11:34
Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 20-08-03 11:32

Tak for svaret Uffe29.